Hvor stor andel realkredit

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Hans PedersenForfatter
    Indlæg
  • #95728
    Hans PedersenForfatter

    Hejsa
    Jeg går og pønser på at kunne købe en mindre landbrugsejendom. Den er lige nøjagtig over 5,5 ha, så der er lav ejendomsskat. Når jeg googler får jeg frem at der ved landbrugsejendomme kun kan belånes 60% af ejendommen. Hvor normale villaer er 80% der kan indgå som realkreditlån. Er det rimelig faste takster, eller er der nogle der har erfaringer med en mindre landbrugsejendom kan forhandles op til 70 eller 80% belåning i realkredit? Eller bliver bidragssatserne så bare så meget højere at det ikke kan betale sig.

    Derudover, er det altid købsprisen der er udgangspunkt for værdien. Eller kan man fremskrive en værdistigning hvis man laver forbedringer, så man starter med en højere procentsats end det egentlig er, men med den bemærkning at de lovede forbedringer skal ske. I dette tilfælde udskiftning af gammelt oliefyr og spildevandsrensning der er kommunalt krav om. som udgangspunkt, måske øvrige forbedringer. Eller kan man først omlægge lånet når det er sket og får en ny vurdering?

    MVH

    #226148
    MichaelForfatter

    Belåningsgraderne er lovbestemt så der er ingen mulighed for afvigelser

    #226152
    Hans PedersenForfatter

    Men man bliver bare i tvivl. Læser man her eksempelvis:

    http://www.dlr.dk/landbrug

    Så står der boliglandbrug under 10 ha, må helt op til 80%. Og der står landbrug op til 70%, mens jeg andre steder har læst landbrug er 60%… Så bliver man jo lidt forvirret 🙂

    #226154
    testForfatter
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.