Skilsmisse, hussalg og deling af overskud

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94634
    AnonymForfatter

    Min eksmand og mig har pr. 12/12-14 solgt vores fælles ejendom. Der var et stort overskud, hvor vi indbyrdes havde aftalt at han skulle have 100.000 mere end mig.

    Inden alt er gået igennem, snakker jeg med banken om, hvordan vi får fordelt pengene når de er frigivet. Jeg får beskeden at de holdes på en lukket konto indtil de, af os får at vide hvordan pengene skal fordeles.

    Nu er det sådan at alt er tinglyst og der er lavet en refusionsopgørelse. Overskuddet har banken så sat ind på en konto vi havde fælles under ægteskabet. Jeg var ikke klar over at de var indsat på den konto, da jeg forventede at blive kontaktet når vi skulle have delt overskuddet.
    Min eksmand har nu tømt kontoen og overført hele beløbet til en konto han ejer.

    Hvad har jeg af muligheder?
    Kan han meldes for tyveri, nu hvor banken havde sat pengene ind på en fælles konto?
    Har banken et ansvar?

    #211842
    MichaelForfatter

    Har du nogen dokumentation for din kommunikation med banken?

    En politianmeldelse er ikke relevant da det er en fælles konto hvor din exmand står som medejer. Teknisk set er det derfor ikke tyveri.

    #211844
    AnonymForfatter

    jeg har ingen dokumentation i forhold til banken. Det er aftalt ved et møde i banken. Det blev gjort, da jeg havde en fornemmelse at han ville tage det hele hvis han kunne komme afsted med det.

    #211846
    MichaelForfatter

    I første omgang ville jeg tale med banken og høre hvad de kan gøre. Måske vil de være villige til at føre halvdelen tilbage til dig hvis hans konto ellers også er i samme bank – selvom det vel egentlig ikke er helt lovligt.

    Ellers må du gå til en advokat for professionel bistand.

    Og sikke da en idiot til exmand i øvrigt…

    #226570
    UrtossenForfatter

    Hvis banken har udbetalt uretmæssigt til din ex, så er det uden tvivl deres ansvar at tilbageføre beløbet til dig.
    Men hvis der ikke har været en advokatskrevet aftale, så dækker banken deres saldo …..

    Så hvis banken har lavet en fejl, så er det deres problem … Men hvis du har haft en “ærligheds" aftale med din ex, så er problemet jeres og kan vel kun løses via en advokat.. Politiet er vel ligeglade 🙁

    #226574
    testForfatter

    Urtosseen , se på datoen. Mon ikke der har løst sig?

    #226582
    UrtossenForfatter

    HEHE 🙂 Ja det håber jeg ….. Men kunne godt tænke mig at høre hvordan det endte 🙂

    #226628
    FlekslånerenForfatter

    Du er et sygt menneske Urtossen. Når man sammenligner din interesse for denne sag, med din sidste tråd…..

    #226630
    UrtossenForfatter

    Hehe tak for den super relevante kommentar til Flekslåneren

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.