Omlægning af 7% fastforrentet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90148
    AnonymForfatter

    Hej,

    Vi står i dag med et 7% fastforrentet lån på 1.340.000 i Danske Bank / Realkredit Danmark som jo nok burde omlægges.

    Banken anbefaler at vi omlægger til at 5% fastforrentet, men jeg må indrømme jeg synes den lave rente på Flekslån virker for attraktiv til ikke lige at høre andres mening.

    Vores rådgiver mener det er for risikabelt med et Flekslån på et så højt beløb og hvis jeg forsat insisterede på noget Flekslån, så ville hun hellere anbefale at tag halvdelen af beløbet på et fastforrentet og den anden halvdel på et Flex. Ville naturligvis koste 2 x gebyr.

    Jeg vil egentlig bare gerne høre andres mening om hvorvidt det er alt for risikabelt/dyrt at tage et F1 eller F3 og så bruge de ekstra penge på at afdrage boliglånet på 350.000.

    #141758
    thsvForfatter

    God ide, at vælge det billigste realkreditlån, når man har boliglån.
    Vælg derfor afdragsfri flekslån, og få afdraget boliglånet meget hurtigere.
    Husk at opsige det 7% lån til termin, da differencerenter/overkurs kan gøre en straks-indfrielse ret dyr.
    Jeg ville ikke være bekymret ved et F1-lån, da der kun en gang på 10 år er refinansieret højere end den nuværende effektive rente på 5% obl.lån. De 5,2%, der blev refinansieret svarer fint til den nuv. kurs på 5% 30 år m. afdrag.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.