Hvis man taber penge ved salg, og vil købe nyt?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89431
    AnonymForfatter

    Vi har set os lunt på et dejligt hus. Det koster 3,3, men i disse tider sætter vi snuden op efter at få det ned i pris. Nogle siger, at vi snildt kan få det under 3 mill.

    Problemerne begynder med at vi har to lejligheder, vi skal af med. Min kæreste står til at tabe 400.000 i forhold til det han skylder realkreditinstituttet ved salg af hans ejerlejlighed. Min andel er steget fra 350.000 til 1 mill, og jeg er villig til at gå ned i pris for at få den solgt. Så lad os sige, at jeg får 400.000 i hånden når jeg sælger. Han skylder altså 400.000 og jeg har 400.000. Vi kunne jo lade det gå lige op, men jeg synes jo det kunne være dejligt at have de 400.000 til udbetaling og andet i forhold til nykøb.

    Vi tjener tilsammen 75.000 om måneden. Kan man gøre noget med min kærestes gæld i forhold til køb af det nye hus? Altså at realkreditinsituttet får pant i det nye hus, så han bare flytter sin gæld over i det nye hus?
    Har det en virkning på hvor meget vi kan købe for? Og er det realistisk at vi kan sidde i et hus til 3 mill.?

    Tak 🙂

    #133788
    thsvForfatter

    900K i årlig indtægt, så i bør kunne købe i omegnen af ca. 2,7 mill.
    Et minus, at I ikke har opsparing, var det ikke en ide, at flytte sammen i den ene lejlighed og få banket en opsparing sammen, I bør jo let tilsammen kunne spare over 10.000 kr sammen hver måned, hvis der skal være hold i de husplaner.
    Sælg altså den mindste af lejlighederne, eller sæt begge til salg, og bliv boende i den, der ikke sælges.

    Ville mene, at et huskøb til 3 mill. var forsvarligt, hvis I havde din opsparing på de 400.000 kr.

    PS. Der kommer sikkert andre dejlige huse til salg om et års tid.

    #134130
    AnonymForfatter

    Gør som thsv skriver – spar op – det giver jer mere handlefrihed.

    Vær realistiske – I vil gerne presse købsprisen ned til omkring 3 mio. – Så må I også acceptere at prisen på jeres lejligheder skal ned – Noget for noget.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.