Ingen vudering af hus

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Chalotte maylandForfatter
    Indlæg
  • #96354
    Chalotte maylandForfatter

    hej.
    Vi er ved at kigge på et bankskifte for at låne penge til renovering.
    Vi har så haft besøg af en mægler som efter hvad banken siger, ikke kan give os nogen vudering af vores hus, fordi som banken siger.. så er der ikke solgt nogle huse til sammenligning i vores lille by…
    øh? Nej, vores lille by har to gader og vi har et af de største huse, men hvad med det område vi bor i.. ???
    Vi må gerne låne til en delrenovering, men hvordan kan de dog lave et lån når jeg ikke ved hvad mit hus er værd.? Og har bestemt ikke lyst til at låse mig fast med en 100% belåning.
    Nu har vi spurgt et andet sted..
    men er der andre herinde der har prøvet ikke at kunne få en vudering af deres hus? Og hvad gjorde i ved det?
    Vi syntes det er ekstremt uproffesionelt af ejendomsmægler.

    #231674
    testForfatter

    har oplevet at de ikke oplyse mig om vurderingen kun om de ville låne mig beløbet eller ej.

    Det vurderingsmænd jeg har haft ude tidligere har aldrig ville oplyse en vurdering under besøget. Den kom altid først bag efter.

    #231675
    Chalotte maylandForfatter

    Vi fik heller ikke en vudering da han var her.. men banken vil ikke give os svaret og siger at ejendomsmægler ikke kan vudere vores hus

    #231676
    testForfatter

    Som sagt fik jeg heller ikke sidste gang vurderingen oplyst men bare et ja til det lån jeg havde bedt om.

    Har de givet dig et ja eller et nej på din låne sag ?

    #231677
    testForfatter

    Ps jeg forstå kke hvad du mener med “ingen lyst til at låse mig fast på en 100 pct belåning” det kan jo ske ved at værdien faldet uanset hvad og jeg kan ikke se sammenhængen. Den vurderign du modtager nu kan du aligevel ikke bruge til noget i fremtiden

    #231678
    Chalotte maylandForfatter

    Nej, men det har noget at gøre med hvilket lån jeg kan optage nu.. det kunne jo være rart kun at sidde med et realkredit lån og ikke noget bank lån… derfor er vurderingen jo vigtigt.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.