Hus trods gæld til skat

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Chris (1)Forfatter
    Indlæg
  • #96330
    Chris (1)Forfatter

    Jeg er en fyr der har en gæld til skat pga en tur i brummen. Har vendt op og ned på mit liv de sidste to år.
    Har en afdrags ordning på kun 1000kr pr mdr hvilket ik batter noget.
    Glæden er på (600.000)
    Jeg har ingen gæld andre steder,har en verdens klasse bank som har sagt de vil låne mig 150-200.000 og tilbyde skat dette beløb for at få visket tavlen ren.
    Alt hvad jeg kan læse mig til er at der ik bliver eftergivet noget på straffesager!?
    Skat ber mig skrive en ansøgning (behandlingstid 4-6 mdr) nogen der har erfaring med sån noget?
    (Synes det en svær kamp når man har sån følge straf at kæmpe med og en rente på 8%)
    Banken her regnet og godkendt mig til 1.5 så min eneste forhindring er min fortid

    #231468
    MichaelForfatter

    Du har også behov for 5% kontant udbetaling til en bolig. Dem kan du ikke låne af banken.

    Hvis din økonomi kun er til at afdrage 1000 kr på et lån på 600.000 hvordan vil du så afdrage 1,6 mio? Det virker ærlig talt umuligt. At banken kreditgodkender dig til 1,6 mio virker uforståeligt, men jeg har jo heller ikke indsigt i hele din økonomi

    #231469
    MichaelForfatter

    I øvrigt vil din nuværende afdragsordning ikke være tilstrækkelig til at afdrage et banklån på mindst 150.000 kr. Har du egentligt selv regnet på det her?

    #231470
    Chris (1)Forfatter

    Jeg har selv 100.000 og en motorcykel der ingen gælde er i til samme værdi.

    Ved siden af har jeg en års indtægt på 450-500.000.

    Men ønsker ik at sidde i samme lille værelse de næste ti år for at betale min skattegæld af med 5-7000 pr mdr.
    Gir det mening?

    #231471
    Chris (1)Forfatter

    Det sån at kan jeg handel af med skat og betale dem 150.00-200 gennem banken.
    Som skrevet har banken godtkendt budget men det naturligvis kreditforeningen der udfordringen

    #231472
    morsdrengForfatter

    Glemt det.

    En kreditor kan til nød acceptere en akkord, hvor han kun får betalt en del af sit tilgodehavende. Men det forudsætter, at debitor betaler alt hvad han kan og at kreditor kan acceptere debitors budget. Ingen kreditor kan acceptere kun at få betalt en mindre del af sit krav, blot for at debitor kan købe egen bolig ellet have et stort eller urimeligt privatforbrug

    Med en opsparing på 100000 kr. en gældfri motorcykel og en løn på 450.000 til 500.000 kr. Bør du kunne betale mere end hvad du tilbyder.

    Mon ikke Skat skeler til, at der skal gå ca. 8 år inden der kan afsiges kendelse om offentlig gældssanering, hvis gælden skyldes strafbare forhold. Men ansøg blot, den eneste der kan give dig svaret er Skat.

    #231473
    Chris (1)Forfatter

    Morsdreng.
    Helt enig men hvorfor skulle jeg betale mere ? Vi jo der ude hvor det bliver en ond cirkel ik? Som jeg skriver i oplægget bor jeg på små kår som har har gjort det muligt for mig at kunne spare op.
    Men jeg er 35 nu og skal jeg blive der i 8 år for at betale min gæld tilbage,nej det ik min intention.
    Med renten på 8 pct er det jo ret uoverskueligt

    #231474
    Chris (1)Forfatter

    Desuden gives der som regl in gældsernering på straffesager

    #231475
    Chris (1)Forfatter

    Jeg kender ik jeres baggrund og aldrig være på sån forum før.
    Ønsker bare kompencete svar hvis det gir mening.

    #231476
    morsdrengForfatter

    Da har fået kompetente svar.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.