Uafhængig økonomisk rådgivning

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #132862
    AnonymForfatter

    Hej derude

    Interessant dialog

    Jeg har dog bare et spørgsmål

    Skal man ikek have en eller anden form for forsikring, hvis man skal lave økonomisk rådgivning?

    Syntes at have læst noget om dette på et tidspunkt..

    Hvad siger i?

    #133838
    AnonymForfatter

    Mit råd til dig er, at du forholder dig til dine penge – og din gæld, som et aktiv du ønsker at beskytte og behandle, lige så godt som når du “handler" forbrugsgoder.
    Lad være med at se din bank som et sted, du kun benytter til lån.
    Brug banken som sparingspartner – og vælg IKKE at følge bankens råd FØR du kender rådets baggrund og konsekvenser.
    Jeg rådgiver ofte venner og bekendte, men sjovt nok vil alle gerne have hjælp, når de IKKE kan låne – og derfor gerne vil skifte bank.
    Personligt “banker" jeg min rådgiver med goder, som med dårlige nyheder, giver ham check på min økonomi hver 3. måned, skriver lidt mere hver 6. måned – og følger op med et besøg årligt, hvor jeg tager initiativet til rådgivningens indhold – altså – hvad har JEG behov for.
    Samtidigt køber jeg ind på de “hylder" banken har, dog fravælger jeg “velmente råd", hvor banken bevist kan score på mig.
    Der er kun een (1) vinder ved “uvildig rådgivning" – = > ham der skriver faktura’en til dig.
    Dette forum kan give dig alt hvad du har brug for.

    #140566
    AnonymForfatter

    Hej.

    Det kan være en rigtig god ide at få set sin privatøkonomi igennem inden man går i sin bank til forhandling, eller ligefrem overvejer at skifte bank. På den måde, står man med stærkere kort og ved hvad man kan handle med, hvilke stærke sider man kan fremhæve og hvilke svage siger i økonomien man skal være opmærksom på.
    Der findes flere slags finansielle rådgivere som kan hjælpe jer med dette, men generelt er de meget dyre – tit og ofte mellem 800-1500 kr. pr. time + kørsel mv.
    Dog kan man finde flere der hjælper via mail og telefon – eksempelvis folk der er rådgivere til daglig mv. Det får tilsendt jeres dokumenter, budget mv, eller lægger evt selv budgettet udfra jeres oplysninger. Herefter ser de så på samspillet mellem jeres nuv. økonomi/gæld, gældsfaktor, rådighedsbeløb, kan evt. give forslag til ændringer/forbedringer. Herudover kan de komme med forslag til ting man kunne forhandle med banken om og komme med en analyse af hvilke ting du/I kan lægge vægt på ved skift af bank.
    Ovenstående gør det for ca. 200-400 pr. time og en gennemgang af hele økonomien vil sædvanlig koste omkring 800-1000 kr. ialt. Dette er en væsentlig besparelse i forhold til en der kommer hjem til jer.

    Man kan bl.a. finde en på banktorvet.dk men også en på hire2day.com under udlejning.

    Håber I kan bruge ovenstående

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.