Skal jeg godtage dette tilbud?

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #216088
    testForfatter

    Dennis Olsen du skal først og fremmeste få lavet et budget. Det der er vigtigt for banke er at de ser at du har styr på og kan betale de penge du låner retur. Det er dit ansvar og ikke bankens. Det virker umiddelbart som at du har sat dig i relativ høje udgifter med to nye biler. Jeg for synes ikke det fremgår om du har lånet til hele bilernes købspris. Umiddelbart tror jeg slet og ret ikke i har råd til at låne mere.

    Nu ved jeg ikke hvad du mener med dansk bank men hvis det afskære dig selv fra at få et tilbud fra dem af ideologisk grunde synes jeg det er dumt.

    #216092
    MichaelForfatter

    Dennis Olsen:

    Jeres gæld er utvivlsomt en stor lænke om benet på jer og årsagen til at banken ikke vil låne jer særlig meget. Forbrugslån + gæld i 2 biler og kun en meget beskeden opsparing holder ingen steder. Husk at der i november indføres nye regler (som mange banker allerede arbejder efter) som betyder, at I selv skal stille med 5% udbetaling kontant. For et hus til 1,2 mio betyder det derfor en krævet opsparing på 60.000 kr. + omkostninger til flytning, advokat, ejerskifteforsikring osv osv. Det løber hurtigt op i 100.000 kr.

    Som absolut MINIMUM skal jeres forbrugsgæld helt væk før I overhovedet overvejer yderligere.

    #216096
    Dennis Olsen (3)Forfatter

    Det har har vi lavet. når vi betale 20000 kr om måneder gå der 2000 kr. som bare står på budget, til de udvis regning der kan kommer en gang i mellem. eller vores selvrisiko til biler.

    Vi har ikke lånet penge i banken til ud betale af biller havde en gammel bil som vi brugt på den ene og den anden bil vi havde bliv totalt skadet, der bruget vi de penge vi fik tilbage, og så havde vi lidt mere.

    Grunde til at vi har købet nye biller begge to var at vi køre 200 km om dagen til arbejde og hjem igen, vi har købet to biler der køre 27-32 på en liter og det er diesel begge to, afgift på den er 1100 kr om året og på den anden er den 240 kr om året.

    Ville helst ikke flytte da vores datter er start i skole.

    Danske bank har gid så et tilbud eller hvad man nu kan sige, vi skulle hav et rådighedsbeløb på 14000 kr. efter alt er betalt.

    #216098
    Dennis Olsen (3)Forfatter

    Det er rigtig. for er også ved at får vores forbrugslån og det skulle være væk om et års tid.

    Biler er vi nød til hav. vi køre langt begge to

    Ja det har jeg hørt, nok også derfor vi ville prøve at ser om vi kunne købe et hus

    Men har hørt hvis man vise over for min bank eller for en anden bank at man gør alt for at betale forbrugslån ned, ville de gerne kunne gid os et tilbud. så man ved jo aldrig, men du har ret. forbrugslån skal VÆK

    #216100
    thsvForfatter

    Dennis:
    2.000 kr om måneden til forbrugslånet batter ikke ret meget, renten alene er sikkert 1.000 kr eller mere.
    Selv ved 4.000 kr om måneden vil alene afdragene tage 25 måneder, så I bliver ikke gældsfrie på et år, indse det!

    Ved 13,75% i rente som formentligt er jeres rente hos Nordea som alm. fordelskunder vil I skulle afdrage 30 måneder á 4.000 kr for at blive af med forbrugslånet på 100.000.
    I skal op på 9.060 kr om måneden for at afdrage 100.000 kr på et år!

    Jeres forbrugslån spærrer helt klart for et huskøb, da man får 4.000 kr om måneden jo faktisk kan låne en million i et hus.
    Ligeledes koster de 2 biler i regnskabet, så regn ikke med mere end maks. 1,2 millioner, når I har afdraget forbrugslånet.

    #216102
    Dennis Olsen (3)Forfatter

    jeg du har misforstår mig.

    jeg har et forbrugslån, lig nu er jeg på 65000 kr. jeg betale lig omkring 4000 kr, som ligge i mit budget, jeg ligge 2000 kr. mere i min budget til de regning der kommer en gang i mellem som tandlæge eller hvis der kommer en skade på vores biler til vores selvrisiko

    det ville gerne tror derfor har vi også sæt flere penge af til det, så vi kan får den væk lidt hurtig.

    et hus til 1,2 mil er helt fint med mig.

    #216104
    MichaelForfatter

    I kommer ikke til at købe hus til 1,2-1,5 mio inden november. Beklager, men du er nødt til at se realiteterne i øjnene. Jeres økonomi er slet ikke god nok lige pt.

    Et rådighedsbeløb på 14.000 kr. som Danske Bank kræver er almindelig praksis og almindeligt for 2 voksne + 1 barn. Det er bestemt ikke for meget. Køber I hus står I pludselig med ENDNU flere uforudsete udgifter som der skal være penge til og hvis I både har realkreditlån, boliglån, forbrugslån og 2 billån så går det altså bare ikke sammenholdt med jeres indkomster.

    #216106
    Dennis Olsen (3)Forfatter

    det ville gerne tror på, jeg prøve nu så at ligge 3000 kr mere af om måneder på vores lån, så det ville sige jeg betale 6300 kr. så jeg er færdig med at betal om 11 måneder.

    som sagt har jeg snakke med spar kasse Sjælland, og når jeg får mit forbrugslån væk, ville jeg kunne låne 1,2- til 1,5. for de ville bare se bevis på at jeg kan hurtig betale mit forbrugslån ud.

    #216108
    HalliHalloForfatter

    Har trådstarter været i Jyske Bank for at høre deres tilbud?

    Det lyder rigtig godt Dennis, så er der håb forude.

    Til det sige, at fra November, så er det næsten forbudt at låne penge ud til huskøb, hvis ikke man er gældfri og har 5% til udbetaling?

    Det er vel også rimeligt, jeg anbefaler altid at man sparer 20% op til sit boligkøb, da man så undgår de meget dyre banklån.

    Med andre ord: Fra NOV vil vi ikke se de mange, mange indlæg herinde, der begynder sådedes:

    Vi er en fam. på 2 voksne, 1 barn og en lille ny er på vej. Vi har 2 biler og 2 gode indkomster, og har studielån samt et forbrugslån på 200.000 kr. Vi kan nok også låne lidt af familien, hvis det skulle være, og har det betydning for bankens afgørelse for vores kreditværdighed?

    Banken siger vi ikke kan låne, men det forstår vi ikke, da vi ville kunne spare penge ved at købe, da vores husleje er højere end det er at sidde i huset.

    Vi forstår det ikke rigtigt, må banken sige nej, når vi syntes vi har penge nok til et lille hus på landet?

    PS: Jeg har aldrig selv ejet et hus, og ønsker det heller ikke, da jeg ved fra min barndom ved, hvor meget arbjede, der er forbundet med det, men hver sin fornøjelse.

    #216124
    thsvForfatter

    Dennis du skal jo bare skrive 5-6 indlæg til, så er din gæld på 100.000 reduceret til nul.

    Først skriver du:
    “Vi har lån for 100000 kr."

    Få indlæg senere:
    “jeg har et forbrugslån, lig nu er jeg på 65000 kr."

    Så fortsæt med de indlæg om 3 indlæg er gælden vel kun 35.000 kr!! 🙂

    #216294
    Dennis Olsen (3)Forfatter

    HAHA thsv.

    Havde glemt at jeg havde vundet 20.000 på at oddses for et par måneder siden, og havde smidt dem ind på lånet.

    #216430
    AnonymForfatter

    Vi har endnu ikke været i Jyske bank, de ringede efter 14 dage tilbage til mig og vi aftalte en tid d. 24/9 til møde ang. huskøb.

    I mellemtiden har vi været i Fyns Sparekasse, de var hurtige til at arrangere møde med os. Vi skrev torsdag sidste uge og har været til møde med dem i dag.

    Vi har fundet et hus som vi har interesse i til 1 545 000,-. Vi skal betale 90 000,- i udb. og indfrie vores billån på 60 000,-. Vi vil så have 80 000,- tilbage af vores opsparing til flytteomkostninger.

    Vi skal låne 300 000,- af banken, lånet kan vi få til en variabel rente på 5.25% og 1500,- i stiftelseomkostninger + afgifter til staten mm.

    Med et fastforentet 3% lån og afdrag på banklånet vil vi have et rådighedsbeløb på ca. 14 000,-/md.

    Overvejer om vi skal tage et fkort med afdragsfrihed i 10 år og afdrage på banklånet og omlægge når jeg bliver udlært. Dette vil give os 2000,- mere pr./md. til forbedringer af boligen.

    Vi skal i Arbejdernes Landsbank på mandag, så må vi høre hvad de har at tilbyde, så må vi se om vi når i Jyske Bank den 24/9. Jeg er dog glad for at vi ikke tog Lån & Spar bank´s ord for gode varer, trods at vi har været kunde der igennem mange år.

    Kom gerne med kommentarer, og tak for alle ovenstående.

    #216626
    HalliHalloForfatter

    SSSJ, hvad kunne Jyske Bank hjælpe dig med, da du skrev at du havde et møde med dem d. 24.9.? Du har Lån- og Spar p. t., men er du så flyttet eller vil flytte til en af de banker du har kontaktet, og kan du ikke oplyse lidt om de kunne gøre det bedre end din nuværende?

    Det er altid rart at høre om spørgerenes bestræbelser, d.v.s. renden fra bank til bank, bærer frugt……..

    #216926
    HalliHalloForfatter

    SSSJ, hvad er der sket siden du ikke følger op på din tråd?

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.