Banken glemte at ændre løbetid fra 21 til 30 år som ønsket

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Indlæg
  • #210232
    AnonymForfatter

    Banken tilbyder kun den rentefri kredit.
    Kun i første samtale hvor vores alm. rådgiver medgav fejlen blev der talt om at selvfølgelig skulle vi have det lån vi havde aftalt og at det var bankes fejl og de beklagede.
    Derefter er der kun blevet nævnt den rentefri kredit og en enkelt gang de 20K som skrevet.

    #210234
    HalliHalloForfatter

    Hvad vil du så gøre nu?

    Må man spørge hvilken bank og kreditforening du slås med? Eller har du allerede nævnt det tidligere, for det er vel ingen hemmelighed?

    #210558
    AnonymForfatter

    Hej igen, Nordea/(Nordea kredit).
    Nyt er kun at de afviser nogen anden løsning end den rentefri kredit. Og det kontante beløb som kompensation er ikke mere på banen.de vil gerne tage en dialog, men den kan jeg så ikke få øje på hvad jeg skal bruge til. De har jo bestemt sig.
    Nå, kredit eller klage – som vi så ikke ved om vi får noget ud af.
    PR

    #210562
    testForfatter

    Tror en skriftlig klage som morsdreng nævner må være vejen frem. Dokumenter så vidt muligt forløbet

    #210592
    thsvForfatter

    Jeg ville altså gå dem (Nordea) yderligere på klingen ang. en omlæggelse til det lån I ønsker, nemlig et 30-årigt lån med afdrag og ikke blot en ændring af det eksisterende lån med restløbetid på 21 år. Et F5-lån koster ikke alverden at omlægge lige efter refinansering.
    Der er for øvrigt en lille fordel ved at acceptere den rentefri kredit og det er at I sparer en del i adm.bidrag og renter på F5-lånet de næste 5 år, efterhånden som der afdrages. I har ligeledes sparet omlægningsomk. så hovedstolen ikke er blevet forøget.
    Givet at I vil lægge om præcis om 5 år (eller sælge) så ville jeg acceptere den rentefri kredit, da I stilles ca. 4.500 kr bedre end ved at have det 30-årige lån. 1,5% stemplet om 5 år koster kun 2.600 kr, hvis I vil belåne 1,88 mill. til den tid, svarende til restgælden på det 30-årige lån. Og I har jo ydermere sparet en omlægning her og nu som let kunne beløbe sig til 15.000 kr.
    I har altså sparet ca. 19.500 kr ialt ved at acceptere Nordeas forslag, givet at I omlægger eller sælger om 5 år.

    Er du/I bekymret over muligheden for omlægning om 5 år pga. din alder til den tid, så klag, men forvent at banken så ikke vil hjælpe jer synderligt meget fremover.

    #210596
    HammerenForfatter

    Thsv
    Er de lige pludseligt blevet bedre stillet nu ?
    Jeg synes din holdning har ændret sig igennem tråden!

    #210672
    AnonymForfatter

    Hej,
    vi har nu fået kontrakten på det rentefri lån. Vi har valgt ikke at spilde vores tid på en klagesag der vel nemt kan strække sig over de næste måneder, uanset vi helst ville have haft det vi havde aftalt og straks blev lovet efter fejlen blev opdaget.
    Den 0-rente kredit banken stiller er såmænd ikke urimelig, men behandlingen er vi ikke tilfreds med.
    Nå ikke mere i denne sag og mange tak for jeres kommentarer.
    PR

    #210674
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg skal til bankmøde næste uge omkring vi har købt hus.
    Ville hører omkring om der nogen som har erfaring eller ved om der er mulighed for at forhandle renten på ens boliglån ved ens banken.

    Vi har ringkøbing landbobank og skal tage et bolig lån på omkring 1.00.000 kr på en rente på 7.25 %

    Er det realistisk prøve prutte renten halv procent ned?

    Mvh. Simon

    #210678
    HalliHalloForfatter

    Prøv dog at spøge banken om ikke de kan gøre det lidt billigere end 7,25%, det koster jo ikke noget.

    Er du en god kunde med potentiale, så burde du kunne få det billigere og måske endnu billigere end 6,75%, som du åbenbart vil være tilfreds med.

    #210694
    HammerenForfatter

    måske spille lidt med fordækte kort og fortælle om at I har været ude og snakke med en anden bank angående lånemuligheder, og har derfor blevet tilbudt en rente på 6,5 – men at i faktisk ønskr at beholde jeres nuværende bank, da I altid har fået en ordentlig behandling.
    Om ikke han kan tænke over om han kan være med prismæsigt….

    #210696
    HammerenForfatter

    med andre ord- er det dumt at spørge uden at lægge det fornødne “press" på bankmanden.
    Hvis I med ganske få ord fortæller ham at I har andre muligheder – og I begge lader som om I mener det – så stiller I ham i en situation, hvor han er nødt til at give jer billigere rente, da han for guds skyld er nødt til at få nogle “handler" i kasssen…

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.