Skifte bank fra Danske Bank.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Helle E A HansenForfatter
    Indlæg
  • #95892
    Helle E A HansenForfatter

    Har i et godt råd, hvilken bank, man skal skifte til ??
    Hvor de ER til at snakke med, og IKKE kun tåler deres egen stemme…
    Og hvor man kan låne UDEN at blive “afhørt"

    #227604
    testForfatter

    om man bliver “afhørt" i en bank i relation til at låne afhænger nok meget af hvordan ens økonomi i øvrigt er.

    Jeg har dansk bank og har altid kun følt mig godt behandlet. Aldrig afhørt og altid en god dialog.

    Så jeg tænker snare du skal skifte strategi så du bliver mindre afhængig af at låne.

    #227606
    morsdrengForfatter

    Inden der udlånes penge, vil et seriøst pengeinstitut altid foretage en kreditvurdering hvilket forudsætter, at kunden giver instituttet de nødvendige oplysninger samt indleverer dokumentation for sine økonomiske forhold i form af seneste lønsedler, seneste årsopgørelser fra SKAT, forskudsopgørelser og personlige skatteoplysninger, budget m.m.

    Derudover kræver hvidvaskningsloven, at pengeinstituttet skal ”kende sin kunde” og dennes formål med kundeforholdet og for at kunne opfylde lovens krav, skal pengeinstituttet modtage visse oplysninger og have indleveret forskellige dokumenter, som i et vist omfang er de samme som banken vil kræve for at kunne foretage en kreditvurdering.

    Ønsker du at flytte bank, skal du også indlevere oplysninger om dit mellemværende – både lån og indlån – med dit nuværende pengeinstitut.

    Vil du ikke afgive de oplysninger og indlevere den dokumentation som pengeinstitutter forlanger, f.eks. fordi du føler at du dermed bliver afhørt, får du meget svært ved at finde et nyt pengeinstitut.

    Dine spørgsmål kan IKKE besvares. For det første har den individuelle bankrådgiver større betydning for kundens oplevelse af banken end banken selve. For det andet, kan ingen på dette forum udpege de pengeinstitutter for dig, som har en mere lemfældig kreditvurdering end andre og/eller som er villige til at slække på hvidvaskningslovens krav.

    #227634
    thsvForfatter

    Jeg har haft DB fra gynbasietiden indtil for ca. 10 år siden og i starten var de pænt hjælpsomme, men med årene blev de mere og mere sløsede og deres forretningsgang med at man skal pension og forsikring i koncernen er ikke noget for mig.

    Da vi skulle skifte fra Eik bank var Nordea derfor en hel % billigere i rente uden krav om pension og forsikring mm.
    Nordea er dog ikke konkurrencedygtig for tiden og det er DB heller ikke med deres off. satser.

    Har kun haft positive oplevelser med Coop Bank, hvor jeg fik en kassekredit uden vrøvl.

    Stod jeg i trådstarters situation ville jeg nok prøve AL eller BankNordik.
    I det moderne samfund er der ingen bank, der blot låner penge ud på dit glatte ansigt, så minimum en årsopgørelse og 3 lønsedler skal de altid have og ofte også en form for budget.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.