Hvor betaler men mindst for administrations gebyr for at have et lån

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95076
    AnonymForfatter

    Jeg har et lån på 1600000 kr i nordea bank og giver en frygtelig masse penge i admistration af lånet ca 16000 om året
    Hvor finder jeg et billiger administrations gebyr

    #217320
    testForfatter

    vel jeg giver ingen administrationsgebyr for mit lån kun rente. men det er så ikke et låne der længere tidbydes.

    spørgsmålet er for generelt til at det kan besvares fornuftigt.

    på siten her finder du en liste over forskellige låne typer og deres omkostninger inkl. rente.

    #217324
    thsvForfatter

    Du oplyser intet om belåningsgrad og lånetype, så umuligt at svare på hvad det koster andre steder.

    Du kan på denne Tabel se hvad det koster hos Nordea og de 3 andre store aktører.
    http://www.mybanker.dk/sammenlign/bolig/bidragssatser/
    Men hvis du virkelig betaler ca. 1,0% i adm.bidrag må der næsten være tale om et F3/F5-lån uden afdrag, som ikke fås væsentligt billigere andetsteds.

    #217348
    peter holm larsenForfatter

    Hej Thsv, tror du ikke du forveksler Nordea Bank og Nordea Kredit.

    Nordea Bank har mig bekendt ikke F3 eller F5 lån.

    #217350
    peter holm larsenForfatter

    Hej test,

    Er jo lige så generelt at sige du ikke betaler administrationsgebyr.

    Jeg har selv et lån med et administrationsgebyr på 1 % som jeg er super glad for. Renter er der fastsat til nationalbankens indlånsrenter + 10 basispoint.

    Så netto betaler jeg pt: -0,75 + 0,1 + 1,0 % i rente = 0,35 %.

    Så selv om jeg flere gange er blevet kontaktet af banken med tilbud om et lån uden administrationsgebyr har jeg pænt takket nej – for renten har der været mere end 1% højere.

    Banken tilbyder heller ikke mit lån længere – men jeg har indtil videre kunne holde fast i aftalen – selv om banken meget meget gerne vil lave den om – og frygter de på et tidspunkt får held til det. Faldt nationalbankens rente yderligere med 0,4 % er jeg sikker på mit lån så er en saga blot – men det gør den nok heller ikke.

    Men pointen er at administrationsgebyr ikke kan stå alene.

    #217368
    thsvForfatter

    PHL, gå dog bare i seng!
    Nordea Kredit tilbyder jo netop lån via Nordea Bank!

    Og på et banklån hedder det normalt rentetillæg og ikke administrationsgebyr nu du er i gang med flueknepperiet!

    1,1% i tillæg er dyrt i forhold til Skandiabankens 0,65% som vi havde i 2006-7, hvilket ville give samlet rente på -0,10% i dag…
    Og det endda på prioritetslån, når du absolut selv skulle åbne en over 10 år gammel tråd (ikke denne).

    #217370
    testForfatter

    PHL ja tiden var nok bedre givet ud i sengen 🙂 vi skriver jo alle 3 det sammen. det kan du jo skrive en længere trade over at det ikke er.

    #217412
    HalliHalloForfatter

    Sponkock, hvad er det for et lån du har?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.