Nyt Visa/Dankort pga. slidtage

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #94023
    HalliHalloForfatter

    Hej

    Mit Visa/Dankort har fået en revne ved magnetstriben og er meget slidt,
    hvorfor jeg blot vil spørge om der er mulighed for at få udstedt et nyt
    uden gebyr.

    Jeg er kunde i FinansNETbanken, men kan ikke finde noget om evt. gebyrer
    vedr. erstatningskort i deres gebyrliste.

    Er der nogen der har været i en lignende situation og kender reglerne.

    Jeg ringer selvfølgelig selv til banken, hvis ikke der måtte være en
    venlig sjæl herinde, der kan hjælpe.

    #203222
    HalliHalloForfatter

    Tak for svaret!

    Nå, spøg til side, men må en bank tage et gebyr, som ikke fremgår af prislisten?

    I kan nok ikke svare på dette svære spørgsmål, så jeg må nok ulejlige banken i næste uge.

    #203226
    AnonymForfatter

    Det er uansvarligt at bruge et dankort så ofte at det bliver slidt i stykker. Måske du bør tage imod noget rådgivning fra din bank om hvordan man indretter sin daglige økonomi uden at formøble sine midler væk i en endeløs række af småtransaktioner.

    #203262
    AnonymForfatter

    Haha mit første DK kort holde i 6 år, fik så et nyt – det revnede allerede efter 2 måneder… 🙂 så mon ikke, jeg må have været meget meget uansvarlig de 2 måneder… 😀 😀 haha… Eller måske det havde en bygningsfejl… 🙂

    #203270
    HalliHalloForfatter

    Er der da regler for hvor mange gange man må bruge sit Dankort før man kan få et nyt gebyrfrit?

    #203282
    AnonymForfatter

    Det tror jeg ikke, har jeg i hvert fald aldrig hørt om… 🙂

    #203300
    PrasmusForfatter

    Jeg havde engang visa/dankort fra Alm. Brand Bank, som en butik kom til at knække i en fluesmækker. Banken tog et gebyr for et nyt (da det var før det udløb) som butikken så valgte at refundere.

    Jeg tror det er normal praksis at nyt kort før udløb koster et gebyr.
    Dog fik jeg gratis nye kort i Nordea da min pung blev stjålet.

    #203570
    sorringForfatter

    Når du er logget på finansnetbankens hjemmeside, vil du kunne finde et punkt i øverste linie, hvor der står “Opret produkter".
    Klik på linket og vælg “genbestil kort" nederst til venstre.
    Følg vejledningen.

    Da jeg genbestilte mit kort for mindre end et år siden, var det uden gebyr.

    #203588
    HalliHalloForfatter

    Tak for hjælpen, men det gamle kort virker lidt endnu, så jeg venter lidt endnu med at bestille et nyt.

    Måske der også skal laves nye kort, når banken er overtaget af Jyske Bank, for de kører vel ikke endnu på samme edb-central?

    #204580
    thsvForfatter

    Mon klovnen HH fik et nyt Dankort?

    Følg med i næste afsnit af HHs soap-show…

    #204586
    MichaelForfatter

    Ellers kan han vel bruge ét af de utallige andre kort til de 25 forskellige banker han er kunde i.

    #204614
    testForfatter

    Mon rabat benzin kortet også er slidt op?

    #204632
    HalliHalloForfatter

    Til Lollemændene alias Michael og Thsv samt grænseoverløberen kan jeg da kort oplyse, at jeg, da jeg som så ofte før ikke kunne få mit spørgsmål ordenligt besvaret herinde, selv måtte kontakte banken, der oplyste, at jeg som en af deres særdeles gode kunder selvfølgelig ikke skulle betale for et nyt kort.

    Da kortet virker endnu, så ar jeg ikke få taget mig sammen til at anmode om et nyt

    #204892
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan hermed oplyse, at jeg har fået brev om at jeg sidst i maj måned automatisk får tilsendt nye kort fra banken, da de der skifter EDB-Central.

    Kort virker stadigt de fleste gange, så mon ikke det klarer de sidste ca. 3 måneder også, det håber jeg ellers har jeg et andet i reserve.

    I kloge hoveder siger jo at man altid skal have mere end et kort, og det har jeg taget ved lære af. Jeg har et ekstra i Coop Bank, som jeg stadig ikke har brugt en eneste gang, så måske jeg bør bruge det en gang i mellem, da de måske kunne finde på at lukke det ved inaktivitet. Saldoen udviser ligeledes 0 kr. Dog har jeg brugt mit MasterCard en enkelt gang.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.