Er der nogen, som er glad for sin bank?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94022
    AnonymForfatter

    Min Kvinde og j eg skal have revideret vores bankkonti, således at vi får fælles budgetkonto, hvor alle indtægter går til, og så en personlig konto for hver. Fik ideen i luksusfælden, og det virker som en god måde at have overblik over økonomien på.

    Tænkte, at jeg vil benytte lejligheden til at finde den bedste bank til privatkunder. Så jeg ville høre her i forsamling, hvem der er godt tilfredse med jeres bank. Der er mange indlæg om folk, der er utilfredse med banken af forskellige årsager, men synes det er svært at finde folk, som generelt er tilfredse. Herunder webbank, mobilbank og andre services, lånepolitik, renteniveau, personlig betjening etc.

    #203036
    AnonymForfatter

    Vi har Danske Bank hvor vi har følgende produkter:
    – Realkreditlån hos RD
    – Prioritetslån
    – Vi har hver vores egen lønkonto med Visa/Dankort
    – Vi har en fælles budget konto med Visa/Dankort
    – Ingen opsparing
    – Ingen anden gæld

    Hvad jeg godt kan lide:
    – Billig, dvs. ingen gebyrer og lave renter (afhænger selvfølgelig af din økonomi)
    – Hurtig og kompetent service
    – God Netbank (bruges dog mere og mere sjældent)
    – God Mobilbank (bruges ofte, kan hurtigt vise hvad du bruger dine penge på)
    – SMS service hvis en af dine konti er på vej under et vist niveau

    Hvad kunne forbedres:
    – Vi skal selv være opmærksom på om vi har de bedste/billigste produkter

    Alt i alt er vi godt tilfreds men holder da løbende øje med markedet.

    #203038
    testForfatter

    jeg er super tilfreds med danske bank. 1,9 på min boligprioritet og alt anden stadig gratis, og det virker bare. Det er faktisk præcist det system vi har med i alt 4 gratis visa dankort til

    #203040
    AnonymForfatter

    @ test: 1,9% kan du dog ikke få mere officielt da den pt. ligger på 3,05 – 8,10 (Årlig rente i procent)

    En ting jeg glemte er at det er let at overvåge om ens forbrug er for højt da man kan få en SMS hvis en nedre grænse overskrides på kontoen og man kan via grafer (Netbank og Mobilbank) se om det går den forkerte eller rigtige vej.

    #203042
    AnonymForfatter

    OK – det lyder jo ret entydigt, fra de svar, der er kommet indtil nu. Tilfredshed med Danske Bank. Faktisk har jeg også flere bekendte, som har talt varmt om Danske Bank. Men så for nylig et indslag på TV, hvoraf det fremgik, at kunderne nærmest flygtede i hobetal fra Danske Bank pga utilfredshed med gebyrer og serviceniveau.

    #203044
    AnonymForfatter

    Danske Bank er ikke en bank for privatkunder. De har gentagne gange erklæret at de ønsker færre privatkunder til fordel for “de mere komplekse kunder". De komplekse kunder er så vidt jeg kan bedømme det typer som Stein Bagger og Claus Riskær.

    Metoden til at opnå dette er ved at lukke filialer, afskaffe personlig bankrådgivning for mindre kunder, pålægge privatkunder ekstragebyrer, give stor partistøtte til de liberalistiske partier som erklærer sig som fortaler for større ulighed i Danmark.

    Personlig er jeg således meget tilfreds med at være sluppet væk fra Danske Bank efter at have været kunde i 25 år og have erfaret deres stadigt dårligere og dyrere betjening af privatkunder.

    #203048
    thsvForfatter

    Må på det kraftigste advare mod Danske Bank, som er kendt for at hæve renten på f.eks. andelslån, selvom der er aftalt en konkurrencedygtig rente fra starten af.
    Foretrækker banker med ens rente ved ens engagement, som f.eks. Nordea har og Skandiabanken ligeledes havde, og de istedet afviser kunder med for dårlig økonomi, fremfor at hver kunde skal vurderes helt individuelt og de fleste derved opnår en dårligere rente end i banken med ens priser.

    Har selv oplevet dårlig vejledning i DB i forbindelse med låneomlægning, hvor bankrådgiveren glemte de ydelser vi betalte i omlægningsperioden, så det nye lån reelt var 50.000 kr for stort og med deraf følgende forhøjede omk. til stempel og renter.

    Er også kunde i Coop bank som tegner meget lovende, yderst kompetent service i forbindelse med oprettelsen.

    #203050
    BangeeForfatter

    Jeg er kunde i BankNordik og i deres fordelsprogram, det er meget gennemsigtigt og meget fair priser. Har en personlig rådgiver og føler jeg får god sparring

    Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med dem

    #203052
    OBSForfatter

    Jeg tror faktisk at du vil kunne opnå at blive enten tilfreds eller utilfreds kunde i stort set samtlige af landets banker.

    Som jeg ser det, bygger tilfredshed eller utilfredshed på en lang række faktorer. Hvad er det for nogle behov og ønsker du har til produkter, hvordan ser din økonomi generelt ud, hvordan er kemien med rådgiveren (sælgeren) i banken, hvordan agerer banken i øvrigt i forhold til dens kunder (justering af produkter og priser, m.m.).

    Jeg selv blev kunde i Danske Bank for 2 år siden, og har indtil nu været godt tilfreds, da jeg fik tilbudt nogle fornuftige vilkår. Danske Bank er ikke en fordelagtig bank for alle kunder qua deres prisstruktur, og jeg havde såmænd også gerne aftaget flere af deres produkter hvis priserne på disse havde været i orden. Men de produkter som er prissat for højt i Danske Bank, køber jeg så bare andre steder, og det har der ikke været noget brok over fra deres side. Jeg har endnu ikke oplevet at de har forringet mine vilkår, men jeg holder også øje med dem, og er væk i det øjeblik at de gennemfører forandringer som forringer mine vilkår væsentligt.

    #203054
    AnonymForfatter

    @tjep: Hvor har du flyttet dine bank-forretninger hen, efter DB?

    @OBS: Hvilke services er der tale om, som du får lyst af andre leverandører?

    #203056
    OBSForfatter

    @Peter M.:

    Jeg har et aktie- og pensionsdepot hos Nordnet Bank, da de er billigere end bankerne (færre gebyrer). Jeg spurgte Danske Bank om de ville matche Nordnet’s priser, men det ville de ikke, og så var der ikke mere snak om det. Derudover har jeg en opsparingskonto i en anden bank.

    #203058
    testForfatter

    Nej men det er nu stadig det jeg har.

    Thsv alle bankerne har hævet deres renter ikke kun danske bank.

    #203060
    AnonymForfatter

    @test: 4 dankort – altså, ét til budgetkontoen, og ét til hver af de personlige konti. Hvad er det sidste til? (Lidt interesseret i at gøre det på den smarteste måde).

    #203062
    AnonymForfatter

    @tjep – lige et tillægsspørgsmål: Hvorledes adskiller den bank, du er gået over til, sig fra DB? På hvilke måder har de bedre eller billigere services?

    #203064
    testForfatter

    Og var nok ikke så præcis. En konto er løn, nem og budget konto e.g. Vores modkonto til boligprioriten.

    En fælles madkonto med et kort til hver og hver vores lommepenge

    Eneste ulemper er at den fælles NemKonto jo bliver spæret ved dødsfald.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.