Hvem tilbyder gebyrfri netbank med debetkonto, -pbs og -dk/visa

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93639
    AnonymForfatter

    Findes der nogen der tilbyder en gebyrfri netbank-løsning, som er debet baseret.
    Debet-konto, debet-DK/visa, debet-PBS.

    #197016
    thsvForfatter

    Som privatkunde tilmeldt Gratis Hverdag er der ingen gebyrer ved:
    Grundkonto
    Netbank
    Visakort
    PBS-betalnger.

    Som forening/forretning er der mindre gebyrer afhængigt af indestående.

    Tror også at andre banker tilbyder de mest basale ting gratis, har blot ikke undersøgt nærmere.

    #197018
    AnonymForfatter

    Det jeg ønsker er

    en grundkonto uden kreditmulighed
    et debet-kort (dk/visa)
    og PBS-opsætning, der afvises for at undgå overtræk

    De fleste tilbyder de 2 øverste.

    En debet pbs-løsning har jeg ikke fundet endnu.

    #197020
    thsvForfatter

    Skal PBS-betalingerne så afvises, når der ikke er dækning?

    Visa kan du vist ikke få, og et dankort kan heller ikke opfylde de betingelser du ønsker.
    Du skal have et Visa Electron for at undgå overtrækket.

    Jeg tror altså godt du kan få det ønskede i Nordea, tror blot at der påløber gebyrer, når PBS-betalinger afvises grundet manglende saldo på kontoen.

    #197022
    AnonymForfatter

    Tak for svaret !
    Ja – PBS betalinger skal afvises.
    Visa Electron kortet er ok som alternativ
    Et gebyr ved afvisning af PBS-betalig er ok, da situationen ikke vil forekomme.

    Alt i alt en debet løsning med kort og PBS – igen risici for banken !

    Jeg vil kontakte dem i håb om at det kan lade sig gøre.

    #197024
    AnonymForfatter

    Mht. debet-PBS tror jeg ikke det findes præcis som du ønsker det, da det er Nets der foretager overførslen af pengene. Ifølge betingelserne for betalingsservice kan din bank dog efterfølgende annullere betalingerne hvis kontoen går i overtræk. På samme kan du selv annullere en betaling i op til 5 (eller måske 7) dage efter at den faktisk ER gennemført. Beløbet tilbageføres så til din konto.

    Se betingelser for Betalingsservice her:
    http://www.finansnetbanken.dk/media/25169/generelle_regler_for_debitorer_i_bs.pdf

    Dit første ønske mener jeg en konto i FinansNebanken (tidligere under Spar Lolland, nu under Jyske Bank) kan løse.

    Det andet punkt: Du kan hos FinansNegtbanken få et Visa Dankort til din konto, men om der er løbende kontrol af saldo og dermed sikkerhed mod overtræk ved jeg ikke lige.

    #197032
    HalliHalloForfatter

    Det hele er gratis i Danske Bank, når du har betalt abo.gebyret, jeg kan dog ikke huske hvor meget det andrager, men er vist kun nogle få hundrede kroner.

    Mig bekendt er VisaElectro i Nordea ikke gebyrfrit for nogen overhovedet, gælder vist kun VisaDankortet.

    Finansbanken tilbyder rigtignok et et MasterDebitCard gebyrfrit, dog forudsat at der går løn ind på kontoen.

    Skypot: Du kan også finde oplysningerne ved at ringe til bankerne eller gå ind på http://www.pengepriser.dk, hvor de fleste gebyrer fremgår.

    Et enkelt spørgsmål: Hvorfor skal det ubetinget være et kort, der ikke kan overtrækkes? Plejer kun at være for de personer, der ikke er kreditværdige og som ikke kan få andet, men der kan jo være undtagelser.

    #197048
    AnonymForfatter

    Hej
    Tak for dit indlæg.
    Hermed svar på dit spørgsmål:
    Øvelsen tager sit udgangspunkt i at jeg vil skifte bank.
    Min nuværende bank/kasse(gennem ca. 20 år) har siden bankkrisens indtog stille og roligt i nattens mulm og mørke drejet voldsomt på gebyrskruen på trods af netbank-løsning med depot.
    Jeg befinder mig således i en situation hvor min tillid til bank/kasse systemet er meget belastet.
    Jeg tror at de mest kriminelle personer i DK findes inden for branchen set bl.a. i lyset af alle bankskandalerne.
    I min undersøgelse af bank/kasse-markedet er jeg stødt på et utidig informations snageri/tyveri fra bankernes side. Man påberåber sig risicis ved kreditgivning som årsag – men jeg vil ikke have kredit.
    For at kunne eliminere dette argument er en debet-løsning vand på min mølle.
    Det er således blevet et principspørgsmål for mig idet jeg netop ikke har behov for kredit.
    Jeg tror at mange pengeinstituttet danner et digitalt kunde-grundlag for et senere mersalg.
    Da jeg for længst er vågnet op fra drømmen med den upartiske bankrådgiver kan jeg ikke se det anderledes og ønsker således ikke at forsyne sælgeren med flere informationer end højst nødvendigt.
    Oven på bankkrisen ville jeg have forventet en berettiget ydmyghed, jeg ser desværre kun tredje generations smartness a la de nuværende politiske signaler, med masser af varm luft.

    #197050
    Mr RForfatter

    Jeg siger ikke det nedenstående for at være ond.

    Du virker forstyrret Skypot. Måske en form for forfølgelses vanvid ?

    Du burde tale med en psykolog.

    #197052
    Ole LaursenForfatter

    Jeg kan godt forstå din holdning. Hvis ikke du har udlån, har de fleste banker i disse tider heller ikke meget andet at tilbyde end opbevaring af penge/værdipapirer og udstedelse af betalingskort.

    Jeg har været kunde i Finansnetbanken siden de hed Din Bank og har aldrig oplevet at blive udspurgt, faktisk har jeg endnu ikke snakket med en bankrådgiver. De kræver et indskannet id-kort af hensyn til hvidvaskningsloven, men det er det.

    #230606
    John Hjortshøj JensenForfatter

    Alle indbetalinger til privat konti, burde være i Nationalbankens regi, så kan man selv flytte rundt til de banker man ønsker at entrerer med, og som er billigst som kontoudbyder. Kan bankerne ikke tjene nok på kundernes indestående, er De måske ikke dygtige nok.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.