MANGLER LÅN HJÆLP

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93096
    AnonymForfatter

    Hejsa jeg er en mand på 30 år og er som så mangen ander desværer røget i eki pga en arbejdes udlykke da jeg har miste ca 5000 kr i månden pgf af den jeg stå i rki for 11000 kr og derfor har jeg ikke ku finde nogen steder jeg kunne låne de 50000 kr jeg står og mangler jeg har ikke hus eller bil eller noget der ved hvor man kan låne penge selv om man er i eki??

    #185668
    MichaelForfatter

    Du har ingen muligheder for at låne penge når du er i RKI

    #185688
    AnonymForfatter

    Det almindelige lånemarked er lukket når du står i RKI – og sådan skal det også være – også for dit eget bedste. Kan du ikke betale de 11.000 kr du er registreret for, ja så kan du jo heller ikke betale de 50.000 kr du nu vil låne.

    Du må som andre gå igang med det hårde arbejde det er at skære udgifterne ned og leve på et minimum indtil gælden er betalt ud. Dette bliver dog noget nemmere af, at du ikke har hus og bil der ellers trækker gevaldigt i udgifterne. Start med at se på boligsituationen – er det muligt at finde en billigere lejebolig? Derefter går du så dine øvrige udgifter igennem… måske har du ikke de billigste TV og internet løsninger og måske kan du få et bedre forsikringstilbud eller spare på din telefonregning? Vær også opmærksom på dine forbrugsvaner – bruger du penge på at spise ude eller bestiller du fastfood så er der nemme penge at hente her. Det samme hvis du køber dyrt tøj… skal der spares kan man nøjes med jeans til 100 kr fremfor dem til 800 kr.

    Du vil opdage at der hurtigt går sport i det og at du faktisk kan leve lige så godt for minde penge. Det tager ikke lang tid at betale 11.000 kr og når det er gjort så er du ikke længere registreret – og kan så igen optage ny gæld, men har du først fået nedsat dit forbrug så vil du nok erfare, at du hellere vil spare op fremfor at risikere en gang til at blive regisreret. Held og lykke med det hele.

    #185692
    AnonymForfatter

    Har du ikke noget familie som kan garantere for dig?

    #185698
    AnonymForfatter

    Hør her Hulk25, Du siger du har udsat for en arbejdsulykke. Så er du sikkert medlem af en fagforening, hvor der sikkert er en sagsbehandler som kan forsøge at hjælpe dig med at få en afdragsordning igang på din gæld. Hvad med at prøve den vej?

    #185700
    testForfatter

    til evt. familie som læser med. Stil aldrig kaution for venner, bekendet eller familie medlemmser gæld!

    Man er praktisk talt retsløs den dag der er den midste tvivl om gælden misligeholdes og man har ikke opnået nogen ret i forhold hverken til gældens inddrivelse eller f.eks. det de er købt for beløbet.

    Hvis man vil hælpe en ven eller bekendt er det altid bedste at man er den der køber det de mangler eller at man låner dem pengende direkte.

    I øvrigt har der været så meget kretik af kautioner til privet lån at de alle fleste banker er gået væk fra dem.

    #185704
    AnonymForfatter

    test, Med al respekt hverken du eller jeg ved om Hulk25 er uærlig og ville snyde eventuelle familiemedlemmer, hvis de hjalp ham.

    Derfor synes jeg ikke Vi skal automatisk forvente at han er “bandit".

    #185720
    testForfatter

    euroman det har intet med at være bandit at gøre. Det er fakta at de fleste seriøse banker er holdt om med at acceptere kautioner i det heletaget.

    En alkoholiker er heller ikke en bandit men det er stadig ingen hjælp og et dårligt råd gi ham den flaske snaps han beder om.

    Du kan finde tonsvis af sager hvor både skyldnere og kautionisten bitterligt fortryder.

    #185786
    AnonymForfatter

    test, Vi 2 ser verden med forskellige briller, men så er det 🙂

    Men vil du så ikke give ret at en Socialrådgiver enten hos hulk25’s fagforening eller måske kommunen måske kunne hjælpe med at formidle en afdragsordning for hulk25’s gæld?

    Det har man jo hørt om før?

    #185790
    MichaelForfatter

    Private gældsproblemer har aldrig været en opgave for en socialrådgiver og da slet ikke en fagforening?!

    #185824
    testForfatter

    Pps euroman hvis du læser hvad jeg skriver vil det forhåbentligt gå op for dig at jeg i stedet for en kaution foreslår et direkte lån. Det ville jeg vel ikke hvis jeg antog at spørgsmålet var stillet af en bandit?

    Nogen virksomheder har faktisk folk der hjælper i tilfælde af sociale problemer men standard er det vist ikke.

    Fagforening kan måske hjælp i relation til arbejdsskadestyrelsen.

    #185878
    AnonymForfatter

    Når du ikke har hus eller bil, kan jeg under mig over ordlyden af “50000 kr jeg står og mangler"…mangler til hvad, nye tænder, eller noget du kan og bør undværer!!!

    Spørgmsålet er retorisk og kræver ikke svare for spørgsmålsstiller da det også er et rent privat anliggende.

    #185928
    peter holm larsenForfatter

    Jeg er helt enig, at det er langt mere fornuftigt at bede venner/familie om at låne pengene direkte til dig frem for at kautionere. For det første vil de sandsynligvis have en lavere rente end banken vil tage i din situation, selv om de kautionere for dig.

    Er helt enig – det har intet med om man er bandit eller ej – selv en helt almindelig ærlig borger der opfylder alle forpligtelser – vil være bedre tjent med et familie/vennelån – og modparten tillige – for pengene kommer jo retur.

    Men naturligvis er det væsentligt at vurdere om det er fornuftigt at låne 50.000 kr. i din situation – og om det derefter forbedre dine muligheder for at tilbagebetale såvel det nye og de gamle lån.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.