Er det en go’ rente?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92438
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen,

    Jeg er helt grøn på boligmarkedet selvom jeg har kigget efter den perfekte bolig de sidste 6 mdr. Jeg har læst og læst om de forskellige lånetyper, blevet en del klogere, men vil alligevel gerne have jer med på råd.

    Så er dette en fornuftig deal med min bank – eller skal jeg presse dem på renten?

    PI-lån annuitet 30,00 år 6,75 790.000

    Lån: Privatlån
    PI-lån annuitet 2,00 6,10 41.000

    Håber nogen har tid til at kigge på det.

    Tak,

    Kenneth

    #176034
    MichaelForfatter

    Umuligt at svare på når vi ikke har indblik i din økonomi. Renten hænger altid sammen med risikoen: Jo højere risiko (dvs. dårlig økonomi) desto højere rente og omvendt.

    Umiddelbart forekommer det mig dog lidt besynderligt, at du tilsyneladende har et forbrugslån (privatlån) der er billigere end boliglånet?!

    #176036
    AnonymForfatter

    Hej Michael,

    Tak for dit svar – hvor meget skal du vide om min økonomi? Jeg tjener 300.000 kr. om året før skat.

    Du har ret – det er da lidt besynderligt, at mit privat lån er lavere end boliglånet.

    #176046
    AnonymForfatter

    Jeg er ked af at sige det, men med en indtægt på 300.000 kr før skat så står du desværre i den situation, at du skal være glad for overhovedet at have fået lov til at låne til boligen. Derfor er det nok yderst begrænset hvor meget du kan presse banken. Hvis du ville gøre alvor af en trussel om at gå til en anden bank risikerede du blot at du ikke fik lov til at låne. I din situation ville jeg nok være glad og tilfreds med, at lånet blev godkendt, at renten måske en en lille smule højere end, hvad der ellers kan opnås, men så er det andet lån tilgengæld billigere end sædvanligt.

    Hvis du er alene om at betale til huset og de øvrige faste udgifter så kommer du dog til at sidde stramt i det så jeg vil råde dig til at få langt et godt budget fra starten af og overhold det da du ellers hurtigt kunne komme ud i problemer ved uforudsete udgifter på huset.

    #176050
    HJLForfatter

    Jeg fatter ik en meter. Vigtig detalje søges…

    Låner du 790.000 kr. i banken til 6,75% i rente ?

    Hvad koster boligen ?

    Er det en andelsbolig ?

    Hvis det er en lejlighed så låner du altså normalt kun de første 20 % i banken så er du ved at købe til:

    790.000 kr.

    eller knap 4.000.000 ?

    Med en løn på 300.000 kr. håber jeg du mener det første.

    Lånet vil da blive 158.000 kr.

    Nå det er ligemeget du har fået svaret. Vi kan ikke svare på det uden at kende alle dine forhold!

    Du kan jo se i Mybankers rente-menu at det ligger nogenlunde fornuftigt så hvad er dit egentlige formål med dit spørgsmål?

    Er det en god deal? – Nej banken kommer til at tjene styrtende på dig fordi de sætter renten højt for at dække den risiko de løber ved at låne dig penge. Først når du har betalt alle pengene tilbage kan de se om det har været en god deal for dem eller for dig. Kan du gøre noget ved det nej… MEDMINDRE du spørger i et andet pengeinstitut hvad de vil tilbyde DIG (læs hvor god en kunde de mener du er, hvor meget de vil tjene på dig, hvor stor en trængsel de har efter nye kunder osv. osv.

    #179264
    AnonymForfatter

    Det lyder godt nok billigt med de 6,10 på PI lånet. Må jeg have lov at sprøge hvilken bank der tilbyder det? 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.