Hvad er vores bedste mulighed?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92294
    AnonymForfatter

    Jeg står i den situation, at jeg sammen med min kæreste er igang med at lægge penge til side, til et 6 mdr langt udlandsophold (frivilligt arbejde i u-lande)

    I alt skal vi bruge 160.000kr – som vi har 3 år til at lægge til side. Vi har lagt en slagplan, og det ser ud til at det burde kunne lade sig gøre. Vi sætter hver måned et fast beløb over, samt månedens overskud ect ind på kontoen.

    Vi har lige været ovre i vores bank (Nordea) og hører om vi havde mulighed for at få lidt mere end de 0.5% i rente, men det kunne der åbenbart ikke være tale om.

    Så mit spørgsmål er så følgende; Hvad gør vi nu bedst, for at få pengene til at yngle bare lidt mere, nu de bare skal stå på en konto og blomstre de næste 3 år?

    #174268
    pppedeForfatter

    I stedet for at trykke debat, skulle du have valgt opsparing i menuen til venstre.

    Når det så er sagt, så kræver en højere rente end de 0,5% (som dog er høj ift. alm. lønkonto) at du har en vis sum på forhånd i nærheden af fx 50.000. Flere oplysninger finder du under opsparingskonto i venstre side. Aktier og obligationer kan slet ikke svare sig.

    #174270
    MichaelForfatter

    Enig i første halvdel. Det er ikke forbudt lige at orientere sig her på siderne først. Uenig i anden halvdel. BRF Bank tilbyder 1,55% uanset saldo og uden bindinger, gebyrer eller dekort af nogen art.

    Men ét sølle procentpoint mere betyder nu ikke alverden for en opsparing der løber over 3 år, men eftersom det er “gratis penge" kan man jo ligeså godt tage det med også.

    #174272
    pppedeForfatter

    Okay. Der tog jeg jo fejl. 1,55% er jo vanvittigt. BRF må være på skideren, men det er de vel også? 🙂

    #174274
    AnonymForfatter

    Jeg har skam kigget ude til venstre, men det ville da være utopi at tro jeg forstod det – derfor jeg rådfører mig her i forummet.

    Det ser ud til at problematikken er at vi ikke har en sum penge vi kan fastfryse her og nu, men nærmere får en sum penge stille og roligt.

    Men kan næsten se at vi bare skal stille os tilfredse med Nordea tilbud

    #174276
    pppedeForfatter

    Det tilbud på 1,55% var da bestemt godt. Det ville jeg da overveje, hvis jeg var dig.

    #174278
    thsvForfatter

    Nykredit har et lidt bedre tilbud, hvis I aper op i mindst 3 år:
    http://v4.mybanker.dk/redirect/?link_id=386&product_id=2428&affiliate=MYBANKER
    1,75%, men desværre et gebyr på 0,5% ved hævning/opsigelse indenfor 3 år.

    http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/?MybankerComparisonForm_74_tab_name=custom
    Opsparingen kan du få ved at sætte tal ind, f.eks. 4.000 kr pr. måned og 3 år.

    #174280
    thsvForfatter

    http://www.brf.dk/412568B30049A81F/alldocs/DOC_hojrentekonto_overblik

    BRFbank lyder mestoptimalt, så kan dele af opsparingen jo bindes henad vejen.

    Renter på den bundne kapital ser dog højere ud hos FIH:
    http://www.fih.dk/
    Opsparingen kan så bindes efterhånden i portioner af 25.000 kr eller mere.

    #174286
    NultopskatForfatter

    Som en tidligere skrev.
    Renten afhænger af hvor skidt tilstanden er i pengeinstituttet og FIH er ifølge div. oplysninger i medierne på sk…

    For en opsparing af Jeres størrelse har det så ikke den store betydning da der jo garanteres op til 100.000 euro..

    Prøv at shoppe lidt rundt, det skader ikke at ringe, de bider ikke

    #174304
    AnonymForfatter

    Hvad med at overveje en konto i Sparekassen Østjylland med binding til marts 2014 ? Rentesatsen er 3,15% p.a. med mulighed for hævning i utide mod dekort. Der skal stå mindst 50.000 kr. på kontoen for at få den anførte rente – hvis ikke er der stort set ikke nogen rente. Med opsparing til 160.000 kr. på 3 år vil det vel svare til en månedlig opsparing i omegnen af 4.000 – 4.500 kr. D.v.s. for at nå de 50.000 kr., skal der spares op i ca 1 år.
    Jeg vil foreslå at tage den bedste opsparing uden binding i det første år eller til I har nået de 50.000 kr. og derefter overføre til Sparekassen Østjylland. Alt i alt vil det sandsynligvis give det bedste resultat. 2014-kontoen kan oprettes nu, men sparekassen forbeholder sig ret til at lukke for yderligere indbetaling når som helst. Det er derfor ikke sikkert, at kontoen er tilgængelig om et års tid – men det er da en overvejelse værd.

    #174306
    AnonymForfatter

    Ta’ FIH.

    DayToDay kontoen hvis i ikke har de 25.000, derefter smid dem i 12-24 mdrs binding 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.