vi skal arve og skal have refinaseret udlejningejendom

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91868
    AnonymForfatter

    hej
    vi er en søskende flok som har arvet en ejendom i kbh, den består af 3 lejligheder og 3 garagerr som alle er udlejet.
    Den offenlige vudering er 4.6 mill skyld 3.2 mill lejeindtægt 26.000 månedligt
    havd er den bedtse måde at få finaseret denne ejendom

    #168080
    AnonymForfatter

    Jeg ville refinansiere som et F1 lån. I har allerede en pæn friværdi i lejlighederne, og derved god luft til evt. rentestigning.

    Ydermere kan i bruge overskuddet fra lejeindtægt til at oparbejde en solid buffer i tilfælde af reparationer og andet vedligehold (Hvilket helt sikkert kommer).

    Jeg ved ikke hvordan man bliver beskattet af lejeindtægt, men det er der nok andre der ved.

    Ved Nykredit giver det følgende:

    Fastforrentet, 5% med afdrag : 19.170 kr.

    Tilpasningslån. Fast rente i 1 år med afdrag : 12.790 kr.

    Hvis man ønsker den stensikre profil, ja så er den faste rente også god. og det burde også generere et overskud selv efter skat.

    Umiddelbart ville jeg måske se efter at få noget af lånet som et prioritets lån, da den oparbejdede buffer derved bruges til at modregne renter.

    80 % i realkreditlån, og 20 % i prioritets lån.

    #168114
    grgForfatter

    Hvordan jeres finansiering skal skrues sammen afhænger af mange ting – bl.a. jeres personlige økonomi..så få jeres sag gennemgået af en professionel.

    Der er sikkert også behov for oprettelse af en aftale mellem jer søskende (I/S kontrakt hvis det er personligt ejerskab eller en anpartshaver/aktionæroverenskomst hvis det er via et selskab.

    #168116
    AnonymForfatter

    Tør man spørge, hvor I ikke sælger ejendommen? Det er ikke nogen enkel sag at eje en arvet ejendom i fællesskab – der skal jo være enighed om, hvor meget der skal udbetales til ejerne og hvor meget der skal anvendes til vedligeholdelse og forbedringer. Hvis I overtager ejendommen, skal I udrede boafgiften – 25% – af friværdien; har I disse penge kontant?

    I øvrigt kan man kun låne 60% af værdien i realkredit for udlejningsejendomme. Hvis det antages, at værdien = ejendomsvurderingen, kan de 3,2 mio ikke rummes inden for de 60%. Er der mulighed for at overtage en eksisterende belåning i stedet for?

    #168118
    AnonymForfatter

    hej alle
    tak for jeres indlæg.
    jeg er dog blevet en del klogere og har besluttet at vi skal have advokaten til at hjælpe os.
    hvad er forskellen på at eje selv og eje i et IS

    #168142
    HJLForfatter

    Det er noget skatteteknisk.

    Hej Tove vedr. de 60% er det noget du ved eller noget du gætter på?

    Jeg har ikke fundet flere kilder end blot Nykredits hjemmeside:

    http://www.nykredit.dk/erhverv/info/realkredit/belaaning_af_private_boligudlejningsejendomme.xml

    Hvor de skriver 80 %…

    Så vidt jeg har forstået så er reglerne for belåning af udlejningsejendomme, at disse belånes efter laveste fælles nævner blandt:

    “markedsværdi" anslås af realkredit vurdering

    og

    en rentabilitetsberegning hvor udregningen er som flg.:
    Nettoleje x kapitaliseringsfaktor = værdigrundlag

    Ps. advokat er et must!

    #168150
    AnonymForfatter

    Beklager, jeg huskede forkert. Boligejendomme kan belånes med 80%. De 60% gælder for erhvervsejendomme og sommerhuse.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.