#227756
Knuddi

Jeg har også Nordea og er gået helt kold med dem.
Som mange af I andre har jeg nu været kunde i banken hele mit liv (54 år) lige siden en gren af banken hed Andelsbanken og senere Unibank. Havde de første 30 år to forskellige bankrådgivere. Har de sidste 20 år haft 11 forskellige. Det er ufatteligt useriøst at kalde det for rådgivning når det er mig som igen og igen skal forklare hele min virksomheds livshistorie for på den måde at få noget så gammeldags som goodwill, på kontoen over for den nye rådgiver.
Men i Nordea kan de ikke engang stave til goodwill og det ord optræder ingen steder i deres forretningspolitik.

Jeg har nu solgt min virksomhed med rigtig god fortjeneste og er totalt gældfri, har en totalrenoveret lysejendom, tre biler og et velbeliggende sommerhus………..men ingen indtægt!!! “Kun” formue. Renoveringen af ejendommen har været dyr og jeg har lagt stor vægt på energiuafhængighed og lavt forbrug som slutresultat. Jeg har foruden energirenoveringen, investeret i et jordvarmeanlæg og ender nok også med en husstandsvindmølle. Jeg har beholdt en jordlod som er på vej ind i byzone og har netop fået grønt lys fra kommunen til at bygge om tre år.
Jeg kan efterhånden se bund i min likviditet, da jeg har lavet et par langsigtede investeringer og vil derfor gerne låne 2 mil. til møllen og en lille del af renoveringen.
Men NEJ lød det fra Nordea….du har jo ingen indtægt og dine regnskaber har jo de seneste 3 år haft røde tal.
Det vil jeg ærligt talt skide på!!
Jeg er gået fra en gældsprocent på 80 til 0 på de tre år men grundet renovering af ejendommen er regnskaberne i rødt.
Det var her jeg godt kunne have brugt en bankrådgiver som kunne se at mine indtægter ligger gemt i byggejorden og at jeg selvfølgelig skal have lov at låne 1/8 af værdien på de eksisterende ejendomme.
Men NEJ siger de i Nordea…….og det gør jeg så også…for nu kan de rende mig noget så grusomt og jeg skifter til en bank som har kunderådgivere som man kan regne med ….også i morgen….. og ihhhh hvor jeg dog glæder mig.
Og NEJ Pernille vi har intet at snakke om, hvis dit omsorgsgen og din forretningssans for engang skyld skulle have parret sig. Jahatten med på arbejde og bliv hos dine kunder, så du bliver kunderådgiver og ikke bankrådgiver. Det er jeres eneste vej til bedre omtale.