#220978
morsdreng

Kære 2 direktører for Aon Private Consulting A/S. Det er altid positivt, når nogen tager initiativ til at stoppe forhold der er forkerte eller direkte ulovlige.

MEN når det er sagt, findes der på internettet og diverse fora forskellige indlæg fra forbrugere der fortæller, at de af KarenB beskrevne erfaringer med Aon desværre IKKE en er enlig svale.

Selv om forbrugerombudsmanden måtte have udtalt sig positivt om selskabets uanmodede telefoniske henvendelser til forbrugere, må dette da være under den klare forudsætning, at henvendelserne drejer sig om formidling af forsikring. Kan man være sikkert på, at dette altid er tilfældet?

Fordi noget er muligt, behøver det ikke altid være en god ide og slet ikke, hvis det på grund af sin karakter og sin gennemførelsen slet ikke er i overensstemmelse med redelig forretningsskik og god praksis på området.

Det er mig en pestilens uanmodet at bliver kontaktet telefonisk, nogle gange flere gange om ugen, af forsikringsselskaber eller andre der vil sælge mig deres produkter. Vi har ligefrem været uden for, at virksomheden der kontaktede os uanmodet, først efter at jeg havde kontaktet dem, begrundede den uanmodede henvendelse med, at man ville formidle sit kvartalsvise gratis reklameblad og at man var formidler af forsikring. Det sidste fremgik ellers først af virksomhedens hjemmeside EFTER at jeg havde klaget over deres uanmodede henvendelse.

At 2 forskellige direktører i Aon har tid til at kommentere på denne tråd fortæller mig, at det ikke kan gå så fandens godt. Det var nok bedre at benytte tiden til at overholde god skik bekendtgørelsen på området.

At markedsdirektører mener, at han kan tillade sig at opfordre TEST til at lade anonymiteten falde, er mig uforståeligt, Det kan kun frarådes, for der optræder mange mærkelige og suspekte typer på internettet, og dermed også på dette forrum, så det kan i værste fald være direkte farligt. Dermed ikke sagt, at direktørerne i Aon tilhører denne kategori.

Jerg har med glæde noteret mig, at der er politisk vilje til fjerne adgangen for visse brancher til at rette uanmodede telefoniske henvendelser til forbrugerne. Det er efterhånden på høje tid.