#219134
Anonym

Hej Anders,
Jeg selv har for nyligt oprettet mig som kunde i Flex Funding (efter 3 forsøg og megen besvær!). Da jeg var ved at opgive overhovedet at blive oprettet som kunde (kunde og kunde, det er så meget sagt, bruger er vel rette betegnelse) skrev jeg en mail, som deres direktør så agerede på efter at en medarbejder 2 gange kom med en standardbesvarelse, som ikke gav nogen fornuftig mening. Deres standardsystem er enorm firkantet og man skal hele tiden besvare eller uploade filer af det ene eller andet, som man måske ikke lige er i besiddelse af. Det gør processen ekstrem besværlig. Jeg kender ikke Flex Fundings brugerflade. Men jeg kunne forestille mig at der må være andre, der finder deres system alt for kritisabelt og opgiver undervejs?

Jeg selv skulle (skal) bruge nogle penge til færdiggørelse af en ejendom, der skal sælges eller udlejes efter renovering. Mit kapitalbehov er kr. 500.000 til 1.000.000 og jeg kan stille sikkerhed i 2 ejendomme, der er helt ubehæftet og har en samlet markedsværdi her og nu (januar 2016) i størrelsesorden kr. 3,5 mio. Så risikoen må siges at være minimal.

Jeg kender ikke til Lendino, men jeg ville gå uden om Flex Funding, hvis jeg var dig. Det kører alt for firkantet hos dem, men det som slog benene væk var deres betingelser! Man FORPLIGTER sig til at acceptere et tilbud ud fra deres indikationer omkring lånets rente samt gebyrer! Der er med andre ord INGEN betænkningstid eller plads til overvejelse! De vil have deres honorar uanset hvad! Bondefangeri, siger jeg blot. Men du har jo gysserne, og da du sidder på den anden side af bordet, kan du i princippet være ligeglad 🙂