#213926
peter holm larsen

Har iøvrigt en lille historie fra den virkelig verden.

En gang var der en forretningsforbindelse der var rigtig utilfreds med den service han havde modtaget fra mig og min stab. Jeg var efter at havde hørt på forretningsforbindelser kritik af den klare opfattelse at den service han havde modtaget lagt oversteg hvad man kunne forvente og lagt over det jeg formode han kunne få hos en konkurrent.

Så da han sagde at hvis han ikke fik en bedre service ville han finde en anden leverandør og opsige aftalen med os. Jeg meddelt ham, så at det ville han ikke få, og vi dermed ikke så nogen grund til at forsætte samtalen.

Ugen efter vendte han tilbage og brokkede sig igen og sagde at den ordre han nu bestilte skulle servicen være noget bedre. Men jeg måtte blot meddele ham, at han havde opsagt vores samarbejdsaftale. Det gjorde ham bestemt ikke mere positiv, og da jeg meddelte at vi da var indstillet på at indgå en ny aftale, der klar præciserede vores service på det niveau, jeg havde anført for ham, som han havde fundet helt utilfredsstillede og uacceptabelt og at priserne fremover ville være 20% hører fordi vi havde erfaring med at skulle brug en del tid på korrespondance med ham smed ha røret på.

3 dage efter ringede han tilbage og udskyldte sin opførsel og han ville høre om han kunne få opsagte aftale aktivere igen. Men jeg måtte beklage at det var vi ikke interesseret i og tilbuddet i den nye aftale ha havde afvist – endda havde været lavet så fordelagtig for ham, som udtryk for at jeg ville havde ydet en ekstra god service til ham – en aftale han også havde afvist.

Så ville han indgå en fremtidig aftale nu – ville det være til priser der nu var 35 % højere end den oprindelige aftale og mit tilbud for 1 uge siden som han afviste naturligvis ikke stod ved magt længere. Han sagde ha ikke syntes det var fair – men da jeg sagde han var mere end velkommen til at handle et andet bedre sted hvis han så let kunne finde et bedre sted – men at mit tilbud kun var gældende hvis han accepterede det nu … Efter 10 sekunders stilhed i telefonen – svarede han at han accepterede tilbuddet.

Jeg fin aldrig mere kritik fra den kunde – og tænk selv 5 måneder efter fik jeg et julekort og en lille gave hvor han takkede for vi var kommet overens og han var glad for det gode samarbejde.

Han fik muligheden for at bruge sine fødder som stemme – valgte – og fortrød – sådan er livet jo også.

Men blot en lille historie fra den virkelig verden.