#213810
Anonym

Hej,

Nej – Vi har til dato ingen skriftlig begrundelse modtaget. Vi sendte en klage til klage afdelingen i banken, og de har rådet banken til at åbne vores kort igen straks. Dette er endnu ikke sket, og vores bankrådgiver vender ikke tilbage til os når vi kontakter banken.

Vi har to kort, hvoraf det ene er brugt til spil og det andet – min mands – ikke har brugt til online spil i over 2 måneder.
På en måned har vi haft hævninger for 4700 kroner på det ene kort, og i samme periode er der gået 15.650 kroner ind.

Jeg har gennemlæst alle regler og snakket med NETS, og umiddelbart har de ingen regler for brug af dankort pr dag, foruden en beløbsgrænse.
Vi har fået bekræftet af NETS, at vores hævninger ikke udgør en sikkerhedsrisiko, da denne sikkerhed først “træder i kræft” ved gentagende hævninger på f.eks samme beløb indenfor kort tid – Med kort tid, mener de at hvis jeg f.eks hæver 10-20 x 200 kroner på en given hjemmeside.

Til sammen, på to kort, har vi haft 5 hævninger i den uge hvor vores dankort er lukket.
Hvoraf de 2 har været hhv. en buket bestilt via interflora og en hævning af 225 kroner på danskespil
De 3 andre har været benzin, plæneklipper samt en tur på McDonalds.

Dette giver absolut ingen anledning til at lukke vores kort.

Jeg er ganske indforstået med, at der er sikkerheds procedurer der kan lukke et kort, men jeg kan ikke forstå hvordan en bank kan lukke vores dankort uden yderligere varsel og ej heller kommunikation.

Da vi fik lukket vores kort første gang, var det på grund af at jeg havde hævet 11 x 250 kroner over en weekend.
Det beklagede jeg, og vi lovede at nedsætte vores hævninger. Den gang lukkede de dog kun mit kort, og ikke min mands.

Denne gang er begge kort lukket, og ingen at få fat i, i banken.
Derfor har vi i dag sendt endnu en klage til banken og bedt den klage ansvarlige om at tage os seriøst og vende tilbage til os straks, men det er lidt besynderligt at de bare kan lukke vores kort og så bagefter lege skjul med os uden at give os en begrundelse.

Jeg har haft fat i pengeinstituternes klagenævn, men de har sendt min klage videre til forbugerombudsmanden, og nu afventer vi svar fra dem, om hvad der kan gøres.

Vi har alt på det rene – Ingen overtræk, ingen misbrug, god og sund økonomi, vi har ingen børn, vi ejer vores hus, og har ingen lån foruden huslån i banken. Der er absolut ingen anledning til at vores kort bliver lukket på denne måde.