#209002
PD 99

@morsdreng:

“Hvorfor skulle en bank, som kunden retter henvendelse til for at få oprettet en konto et andet sted end hos sin hovedbankforbindelse, på eget initiativ og uden aftale med kunden tilmelde denne konto som kundens NemKonto?”

Mit bud: Fordi Coop markedsfører Coop-kontoen som en konto til den daglige økonomi, og Coop’s kunder derfor i langt de fleste tilfælde må antages at ville have den som NemKonto. Derfor kunne Coops procedurer meget vel være indrettet sådan at NemKonto-tilknytning var et standardvalg, dvs. at manglende Nemkonto-tilknytning krævede en ekstra indsats fra en medarbejder.

Jeg har dog ikke været gennem et “tilmeldingsforløb” hos Coop og ved ikke om kunden heri rent faktisk bliver bedt om aktivt at tage stilling til Nemkonto-tilknytning eller ej. Men det ved du måske? Eller gætter du bare?

Det er fint nok hvis du er ligeglad med risikoen, men du må leve med at andre kan have en holdning, der er anderledes en din.