#115160
Anonym

Vedr. snakken omkring Nordax, føler vi at vi vil give vores besyv med. Det er nemlig ikke de bedste første erfaringer vi har gjort os med dette firma omkring deres behandling af kunder eller potentielle kunder – på trods af deres markedsføring med at de kreditvurderer anderledes. Vi søger om et lån på 300.000 kr. 2 dage senere ligger der et brev med posten med et stort tillyke, et gældsbrev samt en svarkuvert. Dette returneres naturligvis sammen med de behørige dokumenter, som naturligvis er afstemt med de indtastede oplysninger i ansøgningen. Men så 2 dage senere ligger der så et brev mere i postkassen, hvor der står at de desværre ikke kan tilbyde lånet alligevel pga. uoverensstemmelser i oplysningerne. Dette kan vi naturligvis ikke forstå, da oplysningerne som sagt er nøje afstemt, så vi ringer til dem. Forklaringen er at vi på vores årsopgørelse har en linje med “rente af for sent betalt skat", fra en tidligere skattesag. I øvrigt en skattesag som vi ikke kan erindre, da det for os ikke har været en sag. Formodentlig har vi betalt vores restskat nogle dage for sent, men ikke noget vi har lagt mærke til – derfor ingen sag. Dette afspejles også i beløbene, da det for mit vedkommende er 12,68 kr. og for min kones vedkommende 3,47 kr. !!! I min verden latterlige små tal at få at vide at lånet lige pludselig er annulleret på, ligesom damen i telefonen var så venlig at fortælle os at vi pga. dette havde været tidligere “dårlige betalere"…hhmm! Jeg spørger så om ikke de selv kan se at proportionerne i dette er lidt forskruede, men fik den klare besked at det var company policy og hun kunne i øvrigt ikke hjælpe mig yderligere. I tillæg til dette foreslog jeg at jeg henvendte mig på kommunen eller skat, for at få dokumentation på at der ikke er/var/har været en sag. Dette var uden betydning, da denne linje på årsopgørelsen som sagt betød at de ikke ville låne penge ud. Nu sidder vi tilbage med en følelse af at vi er utroværdige, ligesom vi naturligvis ville låne pengene for et formål. Og så er de så venlige at skrive i deres efterfølgende “afslag" at de har vurderet de indkomne oplysninger nøje ! Sammenholdt med deres gode reklamer mv. kan vi nuy kun sige – fy for helvede…!