#199401
Anonym

Bangee

Denne her type funktionalitet er på ingen måde raketvidenskab at designe , teste og implementere
i diverse bankers software applikationer (ikke en gang særligt tidskrævende eller dyrt).

Selv for en der overhovedet ikke har kendskab til branchens IT systemer.

Forenklet eksempel: 4-5 Mand i nogle dage

1 ERP mand som kender alt til transaktions scopet på software niveau
(i samarbejde med superbruger(team))udarbejder en specifikation af funktionalitet
(+ diverse beregninger)
2 En database administrator som kender entiteterne i databasen og programmerer så denne Procedure
som skal samle dataene fra databasen (typisk en som disarmonia mundi)
3 En softwareudvikler som implementerer de valgmuligheder en ansat skal have (skærmbillede)
og programmere beregningerne og kommunikationen med SOA servicen (EDI)samt henter data
fra pkt. 2 Procedure
4 En tester som validere koden bygger test cases(Unit Tests) , arkitektur , sikkerhed.
5 Superbruger(team) tester og validerer igen
6 Here you go – knappen eksisterer

Hermed kan der frigøres adskillige tusinde mande timer
Altså hvis det er et faktum at knappen virkelig ikke findes -;)

SDC og bankerne må have regnet på en (ROI) og fundet det for dyrt siden
ovenstående ikke er implementeret for laaaannng tid siden.

Ellers er der da noget helt galt og SDC og andre banker skulle måske stikke næsen ned i
produktivitetskommissionens konklusioner / forslag.

—————————————————-

Rystende og fordyrende for os kunder at niveauet (hos genierne) åbenlyst er så lav

Undskyld men jeg mistænker nu mere bankerne for at det er en optrækker undskyldning (dyrt gebyr)