#194228
Anonym

Jeg ved at en af mine kollegaer har spurgt i sin bank Lån & Spar. De har ikke planer om at lave lignende og ej heller ændre på deres gebyrer pt. Det er selvfølgelig en bankrådgivers ord, og ikke nedfældet på papir.
Danske Bank kunne, hvis de ville, skrue på eksisterende gebyrer – i stedet for at opfinde en ny “dyb tallerken”.
Kunder som jeg der bruger dankort og Netbanken ofte, ville nemt kunne rettes inde, hvis banken syntes at jeg fik for meget for pengene.

Jeg kan ikke se hvem kunden er som “nasser” på bankens ydelser – harddisk plads koster stort set ikke noget – og hvis banke mener at kunderne misbruger rådgivning eller andet. Så kan de jo bare indføre et gebyr på det.
Jeg synes faktisk at det ville vær fint, hvis banken indførte gebyrer på rådgivning. Det ville måske også hæve niveauet, og tvinge banken til at bekende kulør – hvornår er det rådgivning, og hvornår er det salg af produkter.

Danske Bank har alle de knapper de har brug for til justere på “retfærdigheden” som tingene er nu. De behøver ikke at opfinde en ny dyb tallerken for justere ind.
Tværtimod ville det være mere reelt at de justerede på eksisterende gebyrer.

De fleste jeg kender ligger i mellem og høj indkomstgruppen, tror jeg nok det hedder, med grundløn mellem 300 -600 om året. Mange er tidligere Danske Bank kunder og de fleste af de som er tilbage, er på vej væk. Det skyldes primært forhøjelser på renter på boliglån, andelslån billån. Ting som det nye “abonnement” ikke vil ændre på.
Oven i dette har flere ( vi taler en del økonomi på mit job, da flere er ny uddannede og i gang med at etabler sig)som væmmes ved bankens fremfærd igennem krisen.

Jeg tror Mr M,at hvis Danske Bank har et reelt ønske om at drive en hæderlig og sund bank, så skal der stå på døren hvad tingene koster – men det skal være gratis at have (ikke at bruge) en lønkonto – for harddisk plads koster altså ikke noget ( tænk på Google 😉 )