#193104
Anonym

Ja, det er rystende, at man lancerer så storstilet kampagne med et så uklart fokus.

Til hvilken nytte skal en kampagne skabe usikkerhed hos kunderne i Danmark?

Når Danske Bank siger, at der eksisterer en “New Normal” som kræver “New Standards” i løbet af næste år, så begynder kunderne da straks at gætte på hvilken syndflod af ubehageligheder, der er i vente.

Hvis staten eksempelvis vil omlægge afgifterne på biler, så melder man da ikke ud at der komer ændringer om 6 månder. Nej, man laver et lovindgreb med ØJEBLIKKELIG VIRKNING og lovgiver med tilbagevirkende kraft, så der ikke opstår usikkerhed og en masse spekulationer om hvad det fremtidige system vil indebære hos borgere og erhvervsvirksomheder.

Tilsvarende burde Danske Bank STRAKS meddele kundenre hvad New Standards helt konkret indebærer af prisændringer, gebyrstigninger og filiallukninger. Hvorfor vente? Hvorfor efterlade kunderne i månedlang usikkerheden om hvad de fremtidige vilkår skal være?

For eget vedkommende har vi i sidste uge underskrevet overførselspapirerne så engagementet flyttes fra Danske Bank til Arbejdernes Landsbank. Jeg ønsker ikke at vente maj på at få oplyst hvad New Standards indebærer for mig som kunde!

I øvrigt oplyste banken, at de lige nu får rigtig mange kunder over fra Danske Bank i øjeblikket. Så mange, at Danske Bank i øjeblikket ikke kan (eller måske snarere ikke vil) overholde branchens “gentleman agreement” om at et skift maks må tage 14 dage. Lige nu tager det over en måned!