#189774
HJL

GP du har en billig selvbetjenings bank. -gratis hverdag Danske 24/7… Det problem vi taler om her er jo netop de kunder som ikke kan/vil være selvbetjente. Dem hvis højdepunkt i dagligdagen var at hilse på de flinke kasse damer/mænd.

Problemet opstod rigtignok da renten blev hævet for meget.

Nu hvor skat har givet mulighed for at give adgang til skats oplysninger, tager det fire klik med musen, en nem-id kode og så er årsopgørelsen og 3 måneders lønsedler sendt til banken. Hvis du ellers er heldig og har hul igennem kan du potentielt sidde og læse vilkårne for din nye kassekredit højt på skærmen senere samme aften, aftalen vil være klar til digital signatur – I love it!

Danske Bank hiver sig vidst stadig i håret over kreditvurderings udfordringer og tidsspilde med samme. Mon ikke det er ens i mange banker?

Produkterne vurdere jeg bliver mere overskuelige, bla. Blev American Express lukket og færre MC. Så vidt jeg kan se har de netop fjernet en lønkonto type så der nu er en 4-5 at vælge imellem. Opsparingskontoerne behøver du heller ikke bekymre dig om for der er renten så lav at det kan være ligemeget at spare op på dem 😉

Pensionskonti og investering er jo efterhånden så gennem tæsket af politiske tiltag at der ingen rådgivning er tilbage i det, hvis kunden blot gad læse reglerne og sætte sig ind i farvelade kortene så kunne de snilt selv finde de rette produkter. Problemet er at det gider mange kunder bare ikke. De vil hellere stole på den rådgiver/sælger der lånte dem til drømmehytten for år tilbage…

Vedr. Netbaserede møder så ved jeg at Danske Bank allerede har været i gang med at teste det set up overfor kunderne. Noget med at man logger på netbank og så kan man se den skærm rådgiveren som sidder centralt viser og på den måde kan man se; dagsorden, beregninger, prognoser osv.

Hvis bare banken bruger en lille del af besparelsen på øget service i resten af banken så bliver den snart i tip, top… Håber jeg.