#189758
Anonym

Nu reagerede jeg sådan set mest på, at Mr. R, idiot som manden nu er, skyder sig selv i foden i forhold til den platform han ønsker at argumentere ud fra. At hive det dybt forældede girokort frem, som alle ved koster kassen fordi det er tæt på at uddø, er helt ideelt til at åbne en ladeport for kritik.

Jeg meget enig med JHL i at de tiltag Danske Bank nu gør med først at omdanne filialer til rådgivningscentre og så på sigt nedlukke 2/3 af filialerne er en både klog og fremsynet strategi.

Jeg mener på ingen måde at det for meget at Danske Bank koncernen reducerer med 2.000 stillinger. Banksælgerne er ikke til megen nytte alligevel. En smule mere produktstandardisering og der kan skæres yderligere 1.500 bankrådgivere/sælgere bort oveni.

Så lad os nu få en billig selvbetjeningsbank, hvor vi kan gøre det meste selv – inkl. fuld elektronisk dokumentudveksling ved låneoptagelse. Lad os få en mere standardiseret kreditgivning uden de fejlkilder og tab, der formentlig ofte ligger i at der sidder banksælgere, som er for subjektive og for dårlige til deres job. Og lad os endelig få langt færre fysiske salgsmøder og flere netbaserede møder med banksælgerne.

Men en ting skal Danske Bank huske. Man kan ikke blæse og have mel i munden. Man kan ikke både skære ned på filialerne, reducere serviceniveauet og lade kunderne klare langt mere selv og så samtidig hæve både renter og gebyrer.

Enten skal Danske Bank føre an på omkostninger/pris eller også skal man være førende på service. Hvis man satser på begge dele bliver man med Michael E. Porters ord: “Stuck in the middle”.