#188776
Anonym

Nu er det ikke kun på Mybanker, der er udbredt utilfredshed med Danske Bank.

På Finanswatch kan man læse at:

http://finanswatch.dk/secure/Finansnyt/Pengeinstitutter/Danske_Bank/article4856624.ece

1. Kun 15% af danske banks kunder er sikre på, at de er kunder i banken om bare 1 år.

2. Kunderne er mindre tilfredse med bankens services og ydelser end kunderne i andre banker.

3. Mindre end 5% af de, der overvejer at skifte bank, har Danske Bank som “førstevalg”.

4. 21,5% afskyr banken så meget, at de aldrig nogen sinde vil træde ind gennem filialdøren.

Og så står der i artiklen, at hvis Danske Bank ville styre direkte mod en konkurs, hvis man befandt sig i en branche med større kundemobilitet, som fx automilbranchen. Den analyse mener jeg er helt korrekt.

Men det der redder Danske Bank er

a) At mange kunder finder det for besværligt og uoverskueligt at skifte.

b) At mange kunder vanskeligt kan skifte, fordi de er teknisk insolvente.

Hvis jeg var Danske Bank ville jeg især være bekymret over EPSI (Extended Performance Satisfaction Index) undersøgelsen, som dette år viser en direkte katastrofal placering. EPSI undersøgelsen er en meget seriøs og omfattende brancheundersøgelse, som baserer sig på 4.000 interviews.