#185844
Anonym

Nej jeg går altid seriøst i banken (og handler) !!!

Men hvis jeg sætter min autograf på en slutseddel på en ejendomshandel
har jeg 14 dages fortrydelsesret!

i den forbindelse har jeg skrevet under på en aftale om garanti stillelse!

a) jeg fortryder nu købet af ejendommen (fandt en anden og bedre ejendom)
ergo har jeg ikke gjort brug af garantistillelsen
“returnerer varen i ubrudt stand"

b) jeg får en bedre pris på samme produkt hos en konkurrent
“returnerer varen i ubrudt stand"

c) jeg vælger en kombinationsløsning! sammensætter flere interessanter til den
samlede finanseringspakke jeg måtte have behov for
“returnerer varen i ubrudt stand"
redefinerer vilkårende og forhandler på ny

Så hvad objekterne A – B – C i dit array gør i din juleleg – rager da ikke mig

Tråden her handler og produktgennemsigtighed, oplysningspligt og rådgivningsansvar
Hvilket der med al tydelighed fremgår at Danske Bank også har problemer med.

De øvrige debatører argumentation tager som sædvanlig udgangspunkt i at, alle bank kunder har minimum en baggrund som “nationaløkonom" – og herefter må være idioter når de ikke kan gennemskue bankens manglende produkt transperans , og dermed ikke er i en position til at stille explicite krav til ens (kundens) egen fordel (14 dages fortrydelsesret)

Det asymmetrisk forhold, hvor den ene part er langt mere velinformeret end den anden.
General Priers indlæg redegør jo meget sigende for hvordan bankens “moral" klart skal være.

Sagligheden i dit indlæg undstreger bare at der seriøst mangler regulering i sektoren
Har også læst lidt på dine øvrige kommentarer “spoky & skræmmende"