#113566
Anonym

Hej Gode Råd.

Jeg vil gerne forklare hvorfor Prislabyrinten.dk er noget andet end mybanker, pengepriser.dk, forsikringsluppen mv. . Jeg håber mybanker tillader at det bliver stående her på siden, for der er rigelig plads til begge portalers forretningsmodeller.

Hvad koster det at være kunde i min bank? (Altså hvor stort honorar betaler man egentlig hvert år til sin bank).

Næsten ingen danskere kan svare på det simple sprørgsmål, fordi det er vanvittigt kompliceret og tidskrævende for de fleste at regne ud, hvis engagementet inkluderer bare 2 af følgende: Gebyrer, indlån og udlån, værdipapirer – dertil kommer skattens påvirkning af prisen.

Bankerne sælger alle nøjagtig det samme, så de har absolut ingen interesse i at du kender deres samlede pris. Det er svært at sælge nogle standard produkter til 20.000 kr årligt, hvis det kan fåes til 14.000 kr årligt.

Problemet for kunden er, at det er vanskeligt at finde den bank der vil sælge kundens samlede engagement. For at få bare et’ konkret tilbud i en bank, skal du ofte kreditvurderes, holde et møde og dokumentere indkomst mv. Dertil kommer ovenstående beregninger. Disse forhold er en af de væsentligste årsager til at banker i Danmark næsten alle har forrygende overskud.

Prislabyrinten laver hele dette arbejde for sine kunder, mens kunderne kan ligge på sofaen og vente på nye tilbud. Men det kræver at vi har basisoplysningerne om dine bankprodukter, betingelser og personlige forhold.

De nævnte 14.000 kr. årligt kan kunden iøvrigt sjældent selv opnå på egen hånd. Den pris Prislabyrinten forhandler sig frem til, kan vi opnå fordi vi kender markedet og forhandler for mange kunder på en gang. Så alternativet er ikke du kan vælge at spare honoraret til Prislabyrinten. Men hvis du har taget toppen af dine priser ved at at forhandle selv, er der naturligvis mindre i honorar til Prislabyrinten.

Så du sparer med stor sandsynlighed både tid og penge uanset hvor dygtig selv er til at forhandle eller bruge mybanker.

Mvh.
Mikael Falck, Prislabyrinten.dk