#182684
HJL

Meget enig men det har man desværre ikke tradition for, hvem ved måske er det en del af den nye strategi.

Nok ikke, for det sætter jo de kunder som banken har hjulpet på toppen af boligboblen i en endnu dårligere situation.

En kombination af din model kombineret med, at renten blev sat ned igen hvis der afdrages hvad der svarer til hvis man sad med standard finansieringen (fast rente med afdrag) ja og eller betalte endnu mere end det i afdrag.

Jeg er i øvrigt meget enig i at det er farligt ikke at pleje hvert enkelt kundeforhold med tanke på fremtiden.

Jeg prøver nok bare at tiger dig lidt, i fht. Det der med hvem der skal vurdere det fremtidige potentiale på den enkelte kunde. Og om du ser dig og jeres økonomi med lidt for store briller 😉

Du har valgt at lade den første og bedste, rådgiver få chancen. På trods af at du vurderer hendes kompetencer for værende ualmindeligt mangelfulde. Herefter så giver du op overfor banken og går til far og mor for at få hjælp og bliver Rasmus modsat og sætter banken for had og i offentlig gabestok.

Hvis din opfattelse er at damens kompetencer ligger under det generelle gennemsnit af bankens rådgivere, var der så ikke umagen værd at bede om en der var opgaven voksen?

Jeg har intet imod at du gør som du gør, jeg mener også det er rigtigt at din historie kommer frem, jeg prøver nok bare på at forklare andre der måtte læse med, hvilke tanker jeg tror banken generelt har gjort sig i fht. Disse rentestigninger.

Du har styr på fakta og teorierne, men bliver precis som jeg uforstående overfor at banken ikke reagere som forventet når du foreligger din sag for din rådgiver som burde tale din sag ud fra de pris regler, hun har. Da min mor og far ikke lige har 200 af de store jeg må låne, ville jeg nok have valgt at forsøge mig en gang eller to mere. Fair nok du har nok en rimelig god fornemmelse af hvor hård døren blev smækket efter mødet.

Min vurdering er ud fra alt vores skriverier i denne tråd, at vi langt hænd af vejen er enige og at en anbefaling til danske bank og andre banker som satser på langvarige forhold til sine kunder må være; se at få lavet jer nogle pris beregnins systemer hvor der kan indkodes nogle detaljer om jobsikkerhed, fremtidig potentiale og historisk betalings vilje. På bolig fronten også en pind til solvensen.