#182500
Anonym

Økonomen Albert O Hirsmann skrev allerede i 1970 i det legendariske værk: “Exit, Voice, and Loyalty: Responses to Decline in Firms, Organizations, and State”, at utilfredse kunder, aktionærer eller andre former for stakeholdere, har tre muligheder

EIXT – Forlad organisationen uden at råbe op.
VOICE – Råb op og forsøg at få ændret noget.
LOYALTY – Accepter situationen selv om du er utilfreds.

Jeg gider ikke råbe mere op indad i Danske Bank og vælger derfor exit-strategien! Engagementet er minimeret, afdragene er sat op, og når boliggælden er betalt, så forlader vi Danske Bank.

Desværre vælger 9 ud af 10 utilfredse Danske Bank kunder loyalty strategien. Den manglende vilje til at forhandle priser og skifte bank hvis man er utilfreds er hovedforklaringen på at Danske Bank kan slippe afsted med at pisse kunderne op og ned ad ryggen!

Forbruger ville få noget bedre priser og vilkår, hvis de var lidt mere kritiske over for banker, forsikringsselskaber og pensionsselskaber.