#178810
ahk

Tak for svaret, Oskar. Jeg medgiver gerne, at sådan bør det også være. Men hvordan man oplever at ting bør være, er jo en noget usikker rettesnor for hvordan ting faktisk er.

Vedrørende VISA, så er hvad du skriver præcis også hvad min bank, LSB, fortalte mig. Det korte af det lange er imidlertid, at mit gebyr på 150 kr. for en nulstilling (således at jeg kunne bruge kortet igen) kom som lyn fra en klar himmel. Jeg blev kunde hos dem dengang NEXTbank blev født og indlånsrenten var 4,25%, if memory serves. Det er da nok tænkeligt at jeg i sin tid er blevet orienteret om betingelserne, men det havde jeg så lykkeligt glemt igen – ja, jeg må indrømme, at jeg har ingen erindring om nogensinde at have læst det, heller ikke efter at jeg erfarede bankens nidkærhed i praksis. Oplevelsen – om end den nu snart ligger 1,5 år tilbage – har fyldt mig med en indædt bitterhed overfor nævnte bank. Jeg føler mig bestjålet og magtesløs. Og når man én gang har oplevet dette, så antager man en skepticistisk (principielt skeptisk) holdning overfor banker generelt og denne i særdeleshed. Dersom de drev en respektabel virksomhed, ville de selvsagt lade slige ad hoc gebyrer fremgå af netbankens brugerinterface.