#176494
HJL

Nej det er ikke det jeg siger. Jeg siger at rådgiveren er vigtig og at det er kemien der skal passe. Hvis din kemi siger dig at du skal kunne alt det du skriver der så er det jo nettop ikke en billig bank du har brug for. Hvis du skal holdes i hånden hver gang du går i pengeautomaten og banken ikke vil hjælpe dig med det måske fordi du 30 år og burde kunne klare det selv ja så skal du jo netop vælge en dyr bank der har massere af tid til den slags udsøgt service.

Nå men god pointe, service er vigtig!

Jeg ved by fackts at stort set ALLE banker efterhånden giver den fuld gas på kundetilfredsheden. Salg og mål for udlån er kommet i anden række, kundetilfredshed er et hot emne. Det ved jeg fordi der dumper spørgeskemaer ind af døren non stop.

Jeg hader når jeg kontakter min bank om noget såre simpelt og de så nosser i det. Når et spørgsmål der burde tage 5 min. at svare på tager 3 dage at vende tilbage på.

Det ændre ikke på det faktum at jeg hellere vil have en kompetent rådgiver de 5 gange i mit liv jeg har behov for rådgivning end jeg vil have super hurtig og smilende betjening den ene gang hvert andet år jeg skal i banken og hente valuta eller indløse en check.

Jeg forventer bestemt ikke at min bankrådgiver smider alt hvad vedkommende har i hænderne når jeg tilfældigt vælger at dumpe ind på hans kontor. Jeg forstår godt at de har travlt og at jeg derfor må booke en tid i god tid. Ligesom jeg heller ikke dropper ind forbi min tandlæge en tilfældig hverdag og gaber op. Men sådan er vi heldigvis så forskellige :-O

Om det er bedst at tale med den samme rådgiver hver gang således at man gør sig total afhængig af dette ene individ og således vil blive total handlingslammet når vedkommende rejser tja.

Om det er bedst at have et direkte nummer således at man ringer forgæves hver anden gang fordi vedkommende har fri eller er i møde eller om det er bedre med et nummer hvor der bliver svaret på simple spørgsmål up front i løbet af 30 sekunder (efter at man har tastet sit cpr. nummer for at fremskynde processen) og dybere spørgsmål i løbet af et par timer tja.

Man kan få service på mange måder men kender du alle de tilbud din bank har?