#176486
Anonym

Hej igen

Jeg enig i, at rådgiveren er en af de vigtigste faktorer og at produkter og vilkår stort set er ens.

Ud fra dit synspunkt kan man ligeså godt vælge den billigste bank og det er helt sikkert at bankkunder er blevet mere prisbevidste. Jeg tror bare også, at mange er blevet mere servicebevidste i vores travle hverdag og jeg er ikke enig i at servicen er ens i alle banker.

Der er forskel på hvor mange kunder rådgivere har i forskellige banker, hvor lang ekspeditiontid der er, om man har en fast rådgiver og kan få personlig rådgivning, om man kan ringe direkte til sin bankrådgiver eller skal igennem et tast selv system, om man kan droppe uventet forbi sin bank eller skal booke møde 1-2 uger i forvejen for selv de mindste ting osv.

Jeg tror, at denne polarisering mellem billigbanker (storbanker og netbanker) samt servicebanker (ofte lokalbanker eller nichebanker) vil øges, selvom sidstnævnte har modvind i nedgangstider. Under opgangstiderne så vi at mange kunder i storbankerne flyttede til lokalbankerne og nu er det omvendt.