#174874
Anonym

Hej Hossein

Jeg er selv i samme situation med Arbejderne Landsbank. Det har udviklet sig til at være den mest griske bank, jeg nogen sinde har oplevet. Der bliver skrevet gebyrer på som aldrig før, og ofte bliver man ikke oplyst om det, før det er for sent.

Her for nyligt havde jeg en mundtlig aftale med min bankrådgiver om tilbagebetaling af et mindre overtræk på min konto. Jeg spurgte helt specifikt, om der ville blive nogen rykkergerbyrer, og det svarede han nej til, ikke når vi havde lavet en mudtlig aftale. Alligevel lå der kort tid efter et rykkerbrev i min postkasse med et klækkeligt gebyr. Da jeg ringede til banken, kunne de ikke huske noget om en mundtlig aftale. Og da jeg forsøgte at finde ud af, hvem der havde udskrevet rykkerbrevet, min bankrådgiver eller bankens computer pr. automatik, fik jeg følgende besked: “Det har du selv, for du har jo ladet din konto stå i overtræk”. Sikke et svar… Det kan man da kalde at frasige sig ethvert ansvar.

Jeg har svært ved at forstå, hvorfor bankerne skal have foræret så store summer af penge via bankpakkerne, og så behandler de alligevel deres kunder så dårligt. Jeg mener, de penge de har fået kommer jo fra os, skatteyderne.

Nå, men grundet denne hændelse samt andre, dvs. jeg er generelt blevet behandlet ret dårligt det sidste års tid, er jeg ved at flytte til Nordea nu. Jeg håber det går bedre der. I hvert fald opkræver de færre gebyrer der: Jeg har en kasskredit, som jeg har betalt i dyre domme for at få oprettet i AL, og den er gratis i Nordea. Derudover betaler jeg et højt årligt gebyr i AL for at have et Mastercard, og det er ligeledes gratis i Nordea.

Det er med banker faktisk lisgesom med mobilabonnementer: Man er nød til med jævne mellemrum at tjekke op på bankernes gebyrer, for at finde ud af, hvilken bank der er billigst for en i forhold til hvad man har behov for. Det der med at opbygge goodwill i en bank man har været kunde hos i mange år, som mig med mine 20 år som kunde i AL, det hører en svunden æra til…

Bent 🙂