#172346
Anonym

Det korte svar er – fordi det kan betale sig, og fordi alle konkurrenterne gør det samme.

Hvorfor give kunder under 27 år favorable vilkår, når faktum er at der er tale om små (sikekrt) underskudsgivende engagementer, som dårligt kan tjene hjem til administrationsudgifterne?

Svaret er, at unge ofte skifter bank i starten af 20’erne, hvor de flytter hjemme fra og påbegynder studie eller får læreplads.

Når kunderne når op sidst i 20’erne bliver de meget ofte hængene i samme bank – af tryghed og bekvemmelighed. Mere end halvdelen af kunderne (formentlig også 3/4 af kunderne) tager kun tilbud hjem fra en bank, når de skal have boligfinansiering.

Med andre ord opbygger banken altså den gode kunderelation 5-10 år før de høster gevinsterne af relationen.

Hvis kunderne senere i livet var lige så ville til at zappe rund efter banktilbud, som de er først i 20’erne ville vi formentlig ikke se disse særlige ungdomstilbud.