#168058
Anonym

Vi bruger Nykredit i Odense og vi har på det seneste også fået usædvanlig dårlig eller måske manglende behandling. Vi fik et brev om at vores rentetilpasnings lån skulle refinansieres og at hvis vi I den forbindelse ville ændre noget skulle vi henvende os til dem. Det ville vi gerne hvorfor vi kontaktede dem – først elektronisk hvor vi modtog et “sagsnummer” fik at vide at vi ville blive kontaktet hurtigst muligt. Det blev vi så ikke – da konen ringede ind for at spørge fik hun at vide at henvendelsen vist var sendt til Kerteminde, da det jo er den kommune vi bor I – men der havde de jo ikke os som kunder så det var der jo ingen der havde taget sig af. Så prøvede vi flere gange at ringe, hvortil de sagde at de ville ringe tilbage…

Nå, men vi endte med at tale med dem over telefonen og forklare at vi gerne ville sætte den månedlige ydelse op, hvilket så ville koste 500 kr. Vi meddelte at det ville vi gerne og de ville så sende papirerne. Dem har vi netop nu modtaget (efter flere uger) – de omhandler dog i stedet opsigelse af lån, samt oprettelse af nyt, hvilket koster 20.000 kr. desuden er der vedlagt låne forsikrings papirer der er lige til at skrive under. Man skal ikke være særlig godtroende før man lige pludselig har brugt +30.000 kr. Der er også papirer med til underskrivelse hvor de frakender sig al ansvar idet de man jo ikke har været til et egentligt rådgivnings møde.