#167284
Michael

Som altid er det jo sådan, at de mest orienterede og oplysningssøgende får de bedste tilbud. Det gælder ikke kun i banken, men alle andre steder også. Kender man kun den lokale lille TV-pusher kan man nemt komme til at betale 30-50% for meget for et givent TV. Skal vi så også pålægge “rådgivningsansvar" for den lille TV-pusher?

At være borger i DK i 2011 kræver ganske enkelt at man har netadgang. Ellers er man i den grad voldsomt handicappet i stort set alle livets forhold. De fleste ældrecentre har computerkurser til symbolske beløb og en computer kan erhverves for næsten ingen penge idag.

Hvad bankernes renter angår er det jo sådan, at alt for mange mennesker bruger samme bank hele livet fordi “sådan har vi jo altid gjort" eller fordi “Henriette i kassen er jo så sød". Man lever åbenbart med dårlige vilkår på mange produkter simpelthen fordi man ikke gider gøre noget ved det, men det kan altså ikke være bankens ansvar hvis Fru Hansen vælger at opbevare 1½ mio til 0,25% i rente.

Det er vel rimeligt nok at forlange man tænker selv – uanset man er 25 eller 75 år gammel.