#167080
HJL

Jeg fandt lige den her udspecifisering i reglerne om god skik:

§ 10. En finansiel virksomhed skal give tilstrækkelig information om egne produkter og ydelser, herunder om forskelle i priser og vilkår for alternative produkter, der kan dække kundens behov.

Stk. 3. En finansiel virksomhed skal på grundlag af sit generelle markedskendskab informere kunden om relevante produkttyper på markedet. Informationen skal dog ikke indeholde oplysninger om konkurrerende produkter eller konkrete priser.

Vi er derfor fuldstændigt enige du får ikke en økonomisk uvildig rådgivning hvor alle bankrådgivere henviser til den bank der på dagen har de bedste vilkår for hhv. indlån, udlån, kreditkort, almindelige kort, valutaveksling, overførelser til udlandet, kurtage satser osv. Det kunne skisme da ellers være sjovt ikke?

Det vil være ligesom at gå ind i netto og så oppe ved båndet så sorterede de lige halvdelen af varene fra og sagde NEJ NEJ den går ikke min fine ven de vare her er alt for dyre dem skal du købe i Fakta og hov dem der de fås for 8.95 kr. i Føtex og hvis du venter 3 uger så får vi et rigtig godt tilbud ellers andet ?… Nej godt så bliver det 187,50 kr.

Jeg kan godt forstå hvis du bliver forarvet og syntes de har snydt hende og mit forslag er stadig bed om kundekommentarer og hvis de ikke har noteret at de har rådgivet om renterne så brok dig. Kræv at få den rente hun kunne have fået i den bank i perioden. Måske giver de dig det hvis ikke så gør som foreslået længere oppe klag til pengeinstitutankenævnet eller flyt pengene uden at klynke.