#167078
HJL

Det forholder sig jo nu engang sådan at hvis man ikke aktivt rejser sig fra sin store fede læderbetrukne lænestol med dertilhørende fodskammel og stiller et spørgsmål så får man IKKE svar.

Du kan ikke forvente at en bank sidder og bruger timevis af resarchtid for at finde udaf hvilken bank her på denne klode der giver de bedste % i rente.

Hvis du derimod tropper op i din bank og spørger hvadø’ giver I mig 3% i rente ligesom de gør over på den anden side af vejen – JA så tror jeg faktisk at du får det efterspurgte økonomiske fordelagtige svar. NEJ så skrub for helvede ud af min butik 🙂

Hvis det ligger dig meget på sinde så kan du jo læse mere om reglerne for “god skik for finansielle virksomheder" i kapitel 3 står nettop omtalt de regler der er for rådgivning af kunden:

§ 7. Ved rådgivning forstås anbefalinger, vejledninger, herunder oplysninger om risici forbundet med en disposition, og oplysninger om umiddelbare konsekvenser af kundens valgmuligheder.