#165812
Anonym

Nu ved jeg ikke om du mener noget andet end det du skriver, men vil for en god ordens skyld påpege, at det var GRATIS i Skandia: at hæve penge på Visa i udlandet, og det var GRATIS i Skandia, at overføre penge fra DK til udlandet.

Begge dele ophørte brat da EIK kom til roret, og bare denne lille detalje har kostet mig tusinder af kroner.

Specielt da EIK forlod Skandia’s fantastiske datasystem for udlandsoverførsler, og lod (vistnok DB) om den del… Der begyndte det for alvor at gå galt med begrebet service.

Slut var det, med at overføre midt om natten, men man skulle pænt stå skoleret, og ordne det inden kl. 21:00 (for alle ved jo at det kun er skurke og vampyrer der er vågne om natten), og så kostede det pludselig 40,- og IMPONERENDE 240,- når man bad banken betale både udgående og indkommende gebyrer, selvom det til Thailand f.eks kun koster 100 Baht i modtagelsesgebyr, ca 17 dkr, hos den Thailandske bank.

Rekorden i gebyr var dog over 400,- til Polen, hvor pengene iøvrigt kom tilbage som “uanbringelige" da jeg ikke havde udfyldt modtagerens banks adresse, men som jeg plejede hos Skandia, kun BIC/SWIFT – Modtagers navn og kontonummer.

* Nej, det skulle man ikke hos udfylde Skandia, da systemet der var programmeret af folk
med en aktiv hjerne, så Bank-adressen udfyldte sig selv, ud fra indtastet BIC/SWIFT
* Nej, det blev ikke oplyst ved manglende indtastning at man skulle udfylde adressen.
* Nej, de fandt ikke ud af at søge på BIC/SWIFT nummeret og fylde det ud selv, nu det
nye system var så elendigt programmeret
* Ja, alle gemte modtagere i udlandet blev slettet ved overgangen til pengemaskinen!

Det tog mig 19 sekunder at Google BIC/SWIFT, og finde adressen, og det tog EIK og den Polske bank 15 dage, og kostede Dkr.416.73 at finde ud af.. eller undskyld, IKKE at finde ud af det med BIC/SWIFT.

Det skal siges til deres forsvar, at jeg vistnok til 93,- tilbage som de alligevel ikke kunne nænne at %#%¤# fra mig!

Suk.. IKKE tilfreds!!!