#162292
Anonym

Nem ID virker i disse dage stort set ikke i Danske Bank. Efter timers venten hos support, lange forløb med to supportere med hver sin recept der blev fulgt, – er det forsat ikke muligt at udføre transaktioner. Den sigende melding “Signeringsfejl” fås.

2. line support meddelte glad og fro, at det var Dan ID’s problem og at det ville blive løst i løbet af en uge. Altså +1 uge uden netbank.

Support er tydeligvis væltet af henvendelser – og man har ikke kuren klar. Selvom Danske Netbank frisk melder om “Ingen driftsproblemer”. Ok – systemet kører man kan blot ikke bruge sin Nem ID.

Løsningen blev at support stoppede NemId og jeg gik tilbage til den gamle log-on løsning. Så er der ca. 3 uger hvor log-on er mulig på den gamle løsning. Derefter er situationen ukendt, eftersom Danskebank intet meddeler åbent om problemet.

Det gode råd må være: lad NEM ID ligge så længe som muligt!

Det her ligner noget der er betydeligt værre og mere kaotisk en starten på digital signatur!