#158024
ahk

Oh, jamen, jeg siger ikke at Postdanmark ikke har nogle svære udfordringer! De er en virksomhed af i går og har de moderne digitale konjunkturer imod sig. Alt jeg siger er blot, at deres forretningsstrategi mht. portoafgift minder mest af om strudsen, som tror at faren går væk når den ved at stikke hovedet i jorden ikke længere kan se den. At sætte portoen yderligere i vejret, mens servicen som bekendt bliver endnu mere fornærmeligt ringe, er at save den gren over de sidder på. Snart vil det være billegere at tage fri fra arbejde og bestille en taxa, når man skal sende et brev, for således selv at levere det til modtager.

Mit gæt er, at det er simpel udygtighed som har ført til at Postdanmark er kommet så langt ud som tilfældet er. Dette bygger jeg på et læserbrev fra etatens øverste chef, som jeg læste i JP for nogle år siden. Her tog han til genmælde overfor en eller flere læsere som mente at Postdanmark med deres indviklede design af “reklamer nej tak” modellen tilsigtede at ramme flest mulige husstande med reklamer. Han bekendtgjorde, at dette aldrig havde været hensigten. Og her var det så at jeg nær havde tabt næse og mund! For hvis manden ikke kan se, at forretningsmodellen i sig selv taler sit eget utvetydige sprog (præcist som udlagt af læseren/læserne) – ja, så er han ganske enkelt for dum til at bestride sit fornemme job! Ja, jeg vil gå end videre: alene det, at han tror at han kan slippe afsted med en sådan løgn (han må og skal vide at han lyver!) viser en eklatant mangel på dømmekraft! Jeg erindrer ikke hans navn, men dette ligger et par år tilbage, og det forekommer mig at han på daværende tidspunkt havde beklædt posten i en årrække.
Mvh
AHK