Forside Fora Privatøkonomi Mangelfuld rådgivning Mangelfuld rådgivning

#146890
Anonym

Haha, jo tak for tilliden. Det er så 100% forkert.

1. Jeg har electron fordi jeg har det bedst med 100% debit – de ville give mig et mastercard, men jeg insisterede på electron. Faktisk har jeg indtil for et års tid siden bare brugt et almindeligt hævekort – kald mig gammeldags, men jeg kan bedst lide kontanter.

2. Vi har ikke rigtigt skrevet under på noget, fordi min bankrådgiver i første omgang var overbevist om, at en nedskrivning af kassekreditten ikke var teknisk mulig. Efter samtale med bankens hovedafdeling blev det imidlertid sat i stand, men den tekniske måde det foregår på er ved at de ophæver HELE min kassekredit og så et par timer senere opretter de en ny kassekredit på 500,- mindre. Det er meget rodet, i virkeligheden.

3. Jeg er DJØF’er og har som sådan en meget fordelagtig aftale med min bank, som jeg ikke vil kunne få lignende andre steder. Så jeg har en virkelig god udlånsrente på både kassekredit og forbrugslån (hvis man ville oprette et sådant), men en bank, der ikke vil kommunikere. Med andre ord: Noget af et dilemma.

Så nej, jeg er ikke i RKI, jeg er ikke en dårlig betaler, jeg har overholdt mine aftaler osv. osv. osv. Men må vedkende mig, at jeg muligvis har været en besværlig kunde, idet jeg har bedt om ting, som måske har givet bankrådgiverne lidt ekstra arbejde. Og så har jeg visse måneder afmeldt mig SU’en for at leve af mine lønindtægter og derfor haft en mindre indtægt – men nok til at betale mine regninger og til mit forbrug, så jeg kan ikke se at det skal være bankens problem, at min indtægt – efter eget valg – har været op og ned.