Forside Fora Privatøkonomi hjælp… er i syv sind! hjælp… er i syv sind!

#141248
Anonym

Lad os se lidt på betingelserne (se evt. nederst i dette indlæg):

Jeg ville først hæfte mig ved punkt 3. Fortrydelsesret.

Her står klart og tydeligt, at du har 14. dages fortrydelsesret. Denne ret gælder normalt fra man har modtaget varen. Du har endnu ikke modtaget nogen vare, men jeg ville skynde mig at gøre brug af fortrydelsesretten hvis jeg var dig.

I punkt 3 står der at fortrydelsesretten forsvinder når du har indsendt oplysningsskemaet, som du ifølge punkt 2 har modtaget sammen med fakturaen.

VIGTIGT: lad derfor værre med at tilbagesende oplysningsskemaet, og lad for alt i verden værre med at betale noget som helst.

Du kan som foreslået sende et anbefalet brev, hvor du fortryder din ansøgning. Dette er juridisk den bedste løsning, da du herved juridisk er beskyttet mod yderligere krav fra mitmasters side.

Jeg har dog søgt efter René Holmgren (se punkt 11), men kan ikke finde ham på den nævnte adresse. Det vil Post Danmark formodentligt heller ikke kunne. Man må dog stadig formode, at du har gjort hvad du kunne, og dermed er fri af aftalen.

Så vidt jeg kan forstå ud fra punkt 5 i betingelserne, vil mitmaster helst konktates på email eller telefon. Telefon er ikke særligt godt, dels da mitmaster tager ekstra betaling for denne kommunikationsvej, men mest fordi en samtale per telefon ikke er juridisk gyldig med mindre den bliver båndet.

Alternativt kan du derfor sende en mail til support@mitmaster.dk, hvor du skriver, at du har fortrudt din ansøgning. Husk her at bede om en kvittering for fortrydelsen. Skulle du modtage en sådan, skal du gemme denne kvittering, og være glad. Får du ikke en mail tilbage inden for en kort tidsperiode, kan du sende det anbefalede brev.

Med venlig hilsen UFO99

For andre læseres skyld kommer her udpluk af betingelserne:

2. Ansøgning om formidling af konto
… Når kredit kort formidleren har modtaget ansøgningen via hjemmesiden, bliver kredit kort ansøgeren kontaktet telefonisk, hvorefter der bliver udsendt et oplysningsskema, en svarkuvert, en tjekliste og en faktura på 950 dkk. per almindelig post…

3. Fortrydelsesret
Kredit kort ansøgeren kan fortryde den indgåede aftale om kredit kort formidling inde 14. dage, efter forbrugeraftaleloven § 17.

Kredit kort ansøgerens fortrydelsesret bortfalder når den individuelle tilpasning til forbrugeren (kredit kort ansøgeren) er påbegyndt, det vil sige når kredit kort ansøgeren har modtaget oplysningsskemaet fra kredit kort formidleren, ifølge lov om visse forbrugeraftaler § 18, stk. 4.

5. Kundetjeneste
Ved spørgsmål om denne aftale samt dens udformning skal kredit kort ansøgeren i første omgang kontakte vores support afdeling ved at sende en e-mail (support@mitmaster.dk). Supporten er også tilgængelig per telefon 90 140 555/ 90 140 666. Prisen pr. opkald er 4,80 kr. pr min.).

11. Klager
Eventuelle klager kan foretages skriftligt til:

Dansk repræsentant:
Rene Holmgren
Palægade 7
1261 København K