#103596
Anonym

Din historie er meget kendetegnende for de 2 store internetbanker.
De har nogle gode slagtilbud, som lokker kunderne ind, og så kommer regningen snigende lidt efter lidt, når kunderne har brug for de ydelser, som der ikke annonceres med, eksempelvis omprioriteringskonti.

På denne side er en af annoncørerne Skandiabanken. De skriver, at de er en gebyrfri bank, men se lige her:

Kopi af kontoudskrift 25 kr.
Udstedelse af bankcheck 30 kr.
Telefax-bekræftelse af overførsel 50 kr.
Haste-levering af Dankort og Visa/Dankort 75 kr.
Spærring af Dankort og Visa/Dankort 100 kr.
Påmindelse ved overtræk 100 kr.
Påmindelse ved restance på lån 100 kr.
Ydelseshenstand under 3 måneder på lån 150 kr.
Fremskaffelse/kopi af Dankort-nota (når nota og bogført beløb er ens) 150 kr.
Forespørgsel på kautionist 200 kr.
Returnering af BetalingsService, Dankort-nota eller check 250 kr.
Bodeling pensionsopsparing 250 kr.
Spærring/kontramandering af check 250 kr.
Uberettiget indsigelse 250 kr.
Fremskaffelse/kopi af check 275 kr.
Ændring af sikkerhed 400 kr.
Omlægning af billån fra variabel til fast rente 400 kr.
Timesats for særlige opgaver (oplyses altid, inden opgaven udføres) 400 kr.
Inddragelse af Dankort eller Visa/Dankort 500 kr.
Udfærdigelse af rykningspåtegning 750 kr.

For min skyld må banken opkræve lige så mange gebyrer de har lyst til, men så skal de bare markedsføre sig på et andet grundlag.